Social Icons

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΝΟΥΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΝΟΥΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

Τα 12 συμπτώματα εσωτερικής γαλήνης

Το παρακάτω κείμενο γράφτηκε από την Saskia Davis [SYMPTOMS OF INNER PEACE (1984)] και η ίδια λέει ότι αποτελεί μια σύνοψη της αυτοβιογραφίας της. Υπήρξε νοσοκόμα και συν-ιδρύτρια του Κέντρου Συμπεριφοριστικής Θεραπείας, όπου στήριζε  ομάδες ανθρώπων με χρόνιες αλλά και θανατηφόρες ασθένειες. Καθώς το κείμενο αυτό πέρασε σε φίλους με επιστολές και emails, έφτασε το 2007 να μετρά εκατομμύρια αναρτήσεις στο ίντερνετ σε όλο τον κόσμο. Μην εκπλαγείτε από το γεγονός ότι χρησιμοποιεί μια αντιστροφή νοημάτων, ώστε να δώσει έμφαση στο θέμα του κειμένου.
Πανδημία που ανακαλύφθηκε πριν 28 χρόνια και ονομάστηκε Σύνδρομο Εσωτερικής Ειρήνης σαρώνει τα έθνη παγκοσμίως. Ύπουλη και εξαιρετικά μεταδοτική, εισβάλει αθόρυβα μέσα στις κοινωνίες, προσβάλλοντας μία καρδιά τη φορά. Αν και δεν υπάρχει θεραπεία, έχουν εντοπιστεί τα ακόλουθα προληπτικά μέτρα:  φόβος, ανησυχία, θυμός δυσαρέσκεια, κατηγορώ, ενοχή, μεμψιμοιρία, προσκόλληση σε αντιλήψεις, ανθρώπους ή αντικείμενα, ανεντιμότητα με τον εαυτό ή τους άλλους, αρνητικές κρίσεις. Τα συμπτώματα που τη συνοδεύουν είναι τα ακόλουθα:
Η τάση να σκέφτεστε και να λειτουργείτε αυθόρμητα και όχι με βάση διάφορες φοβίες ή εμπειρίες του παρελθόντος
Μια αλάνθαστη ικανότητα να απολαμβάνετε και να εκτιμάτε κάθε στιγμή για αυτό που είναι και αυτό που σας προσφέρει
 Έλλειψη ενδιαφέροντος  να κατακρίνετε και να μιλάτε με αρνητικό τρόπο για τους άλλους
Καμία τάση να κρίνετε τον εαυτό σας και η πλήρης αποδοχή του αυτού που είστε
Έλλειψη ενδιαφέροντος για οποιαδήποτε διαμάχη, αντιδικία ή ανταγωνισμό
Έλλειψη ενδιαφέροντος να εξηγείτε και να μεταφράζετε τις πράξεις άλλων
Απώλεια ικανότητας για ανησυχία (Αυτό είναι πολύ σοβαρό σύμπτωμα)
Συχνά επεισόδια αίσθησης βαθιάς και πηγαίας ευγνωμοσύνης
Ευχάριστα συναισθήματα σύνδεσης και ενότητας με τους άλλους αλλά και τη φύση
 Συχνές επιθέσεις γέλιου
Αυξημένη επιδεκτικότητα στην ευγένεια των άλλων και ανεξέλεγκτη τάση για την ανταπόδοσή της
Μια αυξημένη τάση να αφήνετε τα πράγματα να συμβούν και όχι να προσπαθείτε να γίνουν όπως θέλετε εσείς ή να τα ελέγξετε
ΠΡΟΣΟΧΗ !

Να είστε σε επιφυλακή για συμπτώματα εσωτερικής γαλήνης. Ίσως να έχουν εκτεθεί σε αυτά ήδη πολλοί, και είναι πιθανό άνθρωποι, παντού,  να προσβληθούν και να υπάρξει επιδημία. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει σοβαρή απειλή στην πολύ σταθερή κατάσταση των συγκρούσεων σε όλο τον κόσμο. Αν έχετε κάποια ή όλα από τα παραπάνω συμπτώματα, ίσως η κατάσταση εσωτερικής γαλήνης είναι πολύ προχωρημένη για να θεραπευτεί. Εάν έχετε εκτεθεί σε οποιονδήποτε παρουσιάζει αυτά τα συμπτώματα, παραμείνετε εκτεθειμένος  με δικιά σας ευθύνη.


Read more »

Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Η θέληση

Όσοι ακολουθούν τον δρόμο της πνευματικής εξέλιξης αντιμετωπίζουν συχνά ένα πρόβλημα. Έχουν την αίσθηση ότι δεν μπορούν να επιβληθούν στον εαυτό τους και έτσι δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα με την ταχύτητα που επιθυμούν. Τίθεται λοιπόν το ζήτημα της αυτοεπιβολής. Γιατί δίνουμε μάχες με τον εαυτό μας, βασανιζόμαστε από εσωτερικές συγκρούσεις, οι αποφάσεις μας είναι ασθενικές και τα αποτελέσματα πενιχρά; Οι περισσότεροι από εμάς θα λέγαμε ότι δεν διαθέτουμε αρκετά ισχυρή θέληση και ότι πρέπει να την ασκήσουμε για να δυναμώσει. Είναι όμως αυτή η αποκλειστικά σωστή τοποθέτηση; Ίσως πριν αποφασίσουμε να γυμνάσουμε την θέλησή μας καλό θα ήταν να προσεγγίσουμε το θέμα αυτό από μια άλλη οπτική γωνία, η οποία σχετίζεται περισσότερο με την αυτογνωσία και δευτερευόντως με την θέληση.
Ας δούμε ένα παράδειγμα. Φανταστείτε ότι βαδίζετε σε έναν δρόμο και ξαφνικά βλέπετε μπροστά σας ένα χαντάκι. Πως αντιδράτε; Αρχίζετε να έχετε διλήμματα, να παλεύετε με τον εαυτό σας, να προσπαθείτε και να μην τα καταφέρνετε όπως κάποιος που επιθυμεί να κόψει το κάπνισμα; Φυσικά όχι. Δεν συμβαίνουν μέσα σας τέτοιες διεργασίες, αλλά αυτομάτως σταματάτε γιατί διακρίνετε τον άμεσο κίνδυνο. Η αντίληψη αυτού του κινδύνου δρα μέσα σας κεραυνοβόλα και το σώμα σας αντιδρά σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Ούτε διλήμματα, ούτε συγκρούσεις με τον εαυτό μας, ούτε προσπαθώ και δεν μπορώ. Αυτό λοιπόν είναι η θέληση. Ενεργεί με έναν θα λέγαμε κατακλυσμικό τρόπο. Εξαλείφει χωρίς προσπάθεια, χωρίς αγώνες, χωρίς την πάροδο χρόνου, όλα όσα της αντιτίθενται. Και μάλιστα δεν τα καταπιέζει στο υποσυνείδητό μας ώστε να μετατραπούν σε απωθημένες επιθυμίες, διότι δεν αφήνει μέσα μας καμία αμφιβολία. Σαρώνει τα πάντα και ο εαυτός μας συνεργάζεται μαζί της με μεγάλη προθυμία, γι αυτό δεν χρειάζεται να πιεστούμε καθόλου.
Που οφείλεται λοιπόν αυτή η εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα της θέλησής μας; Οφείλεται στο ότι διακρίναμε τον κίνδυνο χωρίς αμφιβολίες. Ή σταματάμε αμέσως, ή πέφτουμε στο χαντάκι. Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική λύση. Και εφ΄ όσον δεν υπάρχει εναλλακτική λύση η κατάσταση είναι αυτό που θα ονομάζαμε συμβολικά μονόδρομος. Άρα ενεργούμε. Όταν όμως αποφασίσουμε να σταματήσουμε το κάπνισμα γιατί η θέλησή μας δεν λειτουργεί με αυτόν τον αποτελεσματικό τρόπο, την στιγμή που γνωρίζουμε ότι το κάπνισμα βλάπτει την υγεία; Εδώ είναι που ξεγελάμε τον ίδιο μας τον εαυτό λέγοντας πως δεν έχουμε ισχυρή θέληση. Η αλήθεια όμως είναι εντελώς διαφορετική. Στην πραγματικότητα ενώ γνωρίζουμε τους κινδύνους του καπνίσματος, πιστεύουμε ότι εμείς ειδικά θα την γλιτώσουμε. Η ελπίδα αυτή παραλύει την θέλησή μας. Δεν βρισκόμαστε μπροστά σε έναν μονόδρομο, αλλά σε μια διασταύρωση. Η μια περίπτωση είναι να σταματήσουμε το κάπνισμα για να μην βλάψουμε την υγεία μας, η άλλη περίπτωση είναι να ελπίζουμε ότι θα την γλιτώσουμε, συν φυσικά την απόλαυση που βιώνουμε καπνίζοντας. Η δεύτερη αυτή περίπτωση είναι ευκολότερη, θα λέγαμε βολικότερη και γι αυτό την ακολουθούμε. Δεν είναι ότι δεν διαθέτουμε ισχυρή θέληση, απλώς δεν έχουμε ξεκαθαρίσει τα πράγματα με τον ίδιο μας τον εαυτό και η ομιχλώδης εσωτερική ατμόσφαιρα δεν βοηθάει την θέλησή μας. Αυτή μπορεί να δράσει μόνο όταν μέσα μας υπάρχει μια σκέψη, όχι δύο.
Ας δούμε ένα άλλο παράδειγμα. Έστω ότι αποφασίζουμε να αντιμετωπίσουμε κάποιο ελάττωμά μας, τον θυμό μας. Γιατί δεν τα καταφέρνουμε; Είναι πολύ απλό. Ενώ βλέπουμε ότι ο θυμός έχει πολλά αρνητικά αποτελέσματα ταυτόχρονα πιστεύουμε ότι σε κάτι μας χρησιμεύει. Ασκούμε π.χ. πίεση στο περιβάλλον μας πετυχαίνοντας έτσι κάποια αποτελέσματα που επιθυμούμε, τρομάζουμε τους εχθρούς μας και προστατευόμαστε, διεκδικούμε αποτελεσματικότερα τα δικαιώματά μας... Την στιγμή λοιπόν που πιστεύουμε στην χρησιμότητα του θυμού πως είναι δυνατόν να τον αποβάλλουμε από μέσα μας; Θα προσπαθούμε, θα χρονοτριβούμε, θα υποτροπιάζουμε συνεχώς, θα λέμε θεωρίες περί αδύναμης θέλησης, θα κάνουμε ασκήσεις για να την δυναμώσουμε, θα κάνουμε επίσης ασκήσεις και για τον θυμό (αν ανήκουμε σε κάποια σχολή, ή από βιβλία). Όλα αυτά όμως μας θέτουν εκτός πραγματικότητας. Η αλήθεια βρίσκεται αλλού. Βρίσκεται στο γεγονός ότι ενώ διακρίνουμε κάτι αρνητικό στον θυμό ενδόμυχα πιστεύουμε ότι μας χρησιμεύει και μας προστατεύει. Η πρώτη πεποίθηση είναι συνειδητή και η δεύτερη υποσυνείδητη. Η συνειδητή πεποίθηση μας τιμά, είμαστε ένας άνθρωπος με ιδανικά, θέλουμε να βελτιωθούμε. Η δεύτερη πεποίθηση είναι ταπεινωτική. Χρησιμοποιούμε κάτι κακό προς ίδιον όφελος.
Με αυτό τον τρόπο χρησιμοποιούμε ως δικαιολογία τα περί θέλησης,για να αποκρύψουμε τις ενδόμυχες επιθυμίες μας, που δεν είναι και τόσο τιμητικές για μας. Αυτό λοιπόν που χρειάζεται για να απελευθερώσουμε την θέλησή μας και αυτή να δράσει απρόσκοπτα είναι μια καλή και ειλικρινής συζήτηση με τον εαυτό μας. Αυτό που ισχυρίζομαι ότι θέλω να κάνω, το θέλω πραγματικά; Θέλω όλες του τις συνέπειες; Η μήπως προσπαθώ να μπω από την πίσω πόρτα, να καρπωθώ κάποια αποτελέσματα χωρίς όμως στην πραγματικότητα να αλλάξω εγώ ο ίδιος; Άρα πριν αποφανθούμε ότι η θέλησή μας δεν είναι αρκετά ανεπτυγμένη πρέπει να την εκδηλώσουμε, ξεκαθαρίζοντας πρώτα τις πραγματικές μας προθέσεις. Τότε θα διαπιστώσουμε ότι συμβαίνουν εντυπωσιακές αλλαγές μέσα μας. Η θέλησή μας επιβάλλεται χωρίς καταπίεση, χωρίς αγώνες, χωρίς εσωτερικές συγκρούσεις και παράλογες στερήσεις. Αν κάτι το θέλουμε ειλικρινά, το πιστεύουμε, χωρίς να ελπίζουμε σε εναλλακτικές λύσεις, τότε θα δούμε ότι το πραγματοποιούμε εύκολα. Το κάπνισμα θα το κόψουμε μόνο όταν πάψουμε να ελπίζουμε ότι θα την γλιτώσουμε στο θέμα της υγείας, μόνο όταν πάψουμε να αισθανόμαστε ότι η απόλαυση που προσφέρει είναι κάτι το αναντικατάστατο. Διαφορετικά όσο και να δυναμώνουμε την θέλησή μας δεν θα πετύχουμε τίποτα, γιατί απλώς δεν θα την χρησιμοποιήσουμε καθόλου. Π.χ. Ποιος ο λόγος να κάνω γιόγκα για να ηρεμήσω ενώ μπορώ να το πετύχω με ένα ταξιδάκι στα νησιά, ή με ένα λεξοτανίλ. Την στιγμή που υπάρχουν τρεις εναλλακτικές λύσεις γιατί να επιλέξω την δυσκολότερη και πιο βαρετή, δηλαδή την γιόγκα; Συνεπώς σαν συμπέρασμα προκύπτει ότι η θέλησή μας λειτουργεί μόνο όταν έχουμε μια δυνατότητα χωρίς εναλλακτικές λύσεις και αφού κάνουμε πρώτα μια καλή συζήτηση με τον εαυτό μας, ως προς το αν πραγματικά θέλουμε αυτό που ισχυριζόμαστε ότι θέλουμε.
Όταν πραγματοποιηθούν όλα τα προηγούμενα τότε η θέλησή μας μπορεί να λειτουργήσει. Έχουμε ξεπεράσει το πρώτο εμπόδιο, που είναι το σαμποτάζ που μας κάνει ο ίδιος μας ο εαυτός. Δεν υπάρχουν μέσα μας εσωτερικές συγκρούσεις. Ξέρουμε τι θέλουμε, το πιστεύουμε πραγματικά και δεν βλέπουμε καμία ευκολότερη λύση. Τότε έχοντας ξεκαθαρίσει τα πράγματα μέσα μας περνούμε στην δεύτερη φάση που είναι η αντιμετώπιση των αντικειμενικών δυσκολιών. Εκεί ενδέχεται να υπάρξει προσπάθεια και κόπος, όχι όμως πάλη με τους δισταγμούς μας και με τις αμφιβολίες μας. Αυτά τελείωσαν. Υπάρχει πλέον η πράξη. Στο στάδιο αυτό διαπιστώνουμε ότι η θέλησή μας είναι μια υπαρκτή και πολύ ισχυρή δύναμη. Όταν προσπαθούμε να επιτύχουμε κάτι και δεν τα καταφέρνουμε το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναρωτηθούμε είναι αν το επιθυμούμε πραγματικά. Δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι δεν έχουμε ξεγελάσει τον εαυτό μας. Κατόπιν πρέπει να αναρωτηθούμε αν είναι αντικειμενικά εφικτό.
Η πραγματική εκδήλωση της θέλησής μας παράγει μέσα μας αποτελέσματα που δεν έχουν σχέση με την καταπίεση, το ζόρισμα, τις στερήσεις και τις εσωτερικές συγκρούσεις. Έχουμε την ψευδαίσθηση (και εδώ έχουν βάλει το χεράκι τους οι θρησκείες και η συνομοταξία των ανέραστων ανθρώπων) ότι θέληση σημαίνει δυσκολίες, κόπωση και στερήσεις ευχάριστων για μας πραγμάτων. Αυτό είναι λάθος. Θέληση σημαίνει ευκολία, αμεσότητα αποτελεσμάτων και γενικώς μια εσωτερική ευεξία, ίσως ευτυχία. Η θέληση είναι το να ερχόμαστε σε συμφωνία με τους βαθύτερους στόχους της ύπαρξής μας και με την εξελικτική τάση του κόσμου. Πως αυτό θα μπορούσε να μας βάλει σε εσωτερικές συγκρούσεις; Η σύγκρουση προκαλείται όταν ένα κομμάτι του εαυτού μας δεν έχει συντονιστεί με τα βαθύτερα στρώματα του είναι μας. Όταν ο συντονισμός γίνει τότε όλος μας ο εσωτερικός κόσμος κινείται σαν ένα συμπαγές σώμα. Αυτό δημιουργεί μια αίσθηση πληρότητας και ευτυχίας, χωρίς ιδιαίτερους λόγους. Για να εκπληρώσουμε έναν στόχο μας ασφαλώς θα εγκαταλείψουμε πολλά πράγματα, η εγκατάλειψη αυτή όμως δεν θα μας είναι δυσάρεστη γιατί όλα αυτά δεν θα μας ενδιαφέρουν πλέον. Ενδιαφερόμαστε για τον στόχο μας. Τα υπόλοιπα τα παρατάμε με μιας και αυτό το βιώνουμε σαν απελευθέρωση, όχι σαν στέρηση.
Αναφέραμε προηγουμένως το θέμα του συντονισμού με τα βαθύτερα στρώματα της ύπαρξής μας. Τι θέλουμε στην πραγματικότητα; Θέλουμε να σπουδάσουμε π.χ. νομική, γιατί εκεί υπάρχει κάτι που πραγματικά μας εκφράζει, ή επιθυμούμε το χρήμα, την δόξα και να ικανοποιήσουμε τις αυθάδεις και πιεστικές απαιτήσεις των γονιών μας; Αν τα κίνητρά μας δεν είναι ειλικρινή και ξεκαθαρισμένα τότε θα διαπιστώσουμε ότι οι δυσκολίες πολλαπλασιάζονται και η θέλησή μας αποδεικνύεται ανεπαρκής. Αν όμως τις σπουδές σε αυτό τον κλάδο τις ακολουθούμε γιατί κάτι μέσα μας είναι φτιαγμένο γι αυτό, τότε έχουμε συντονιστεί με τον βαθύτερο πυρήνα της ύπαρξής μας, κάνουμε αυτό που αυτός επιθυμεί και η ενέργεια της θέλησής μας είναι τόσο μεγάλη που υπερπηδάμε όλα τα εμπόδια με ευκολία και με μια αίσθηση ευχαρίστησης και πληρότητας. Κοινώς τα έχουμε βρει με τον εαυτό μας.

Η θέληση είναι ένα πολύ βαθύ φαινόμενο. Έρχεται από πολύ βαθιά γι αυτό δεν συντονίζεται καθόλου καλά με τις επιφανειακές μας επιθυμίες, που κάλλιστα μπορεί να μην είναι καν δικές μας. Αν αυτές κατορθώσουν να εκμεταλλευτούν την θέλησή μας προκειμένου να πραγματοποιηθούν τότε επέρχεται η καταστροφή, η δυστυχία και η γέννηση ενός ψεύτικου και παραμορφωμένου εαυτού. Αν έχουμε την ωριμότητα και την δύναμη να ρωτήσουμε τον εαυτό μας: Τι πραγματικά θέλω εγώ από την ζωή μου, και καταφέρουμε να ακούσουμε και κυρίως να αποδεχθούμε την απάντηση, τότε προσπαθώντας να πετύχουμε αυτούς τους στόχους θα συνειδητοποιήσουμε ότι ένα μεγάλο ποσό ενέργειας διοχετεύεται μέσα μας. Έννοιες όπως προσπάθεια, αγώνας, στερήσεις, αποκτούν τελείως διαφορετικό περιεχόμενο, όχι δυσάρεστο, αλλά ευχάριστο. Πρέπει όμως να ακολουθήσουμε τον εαυτό μας όχι τους άλλους, ούτε τα ελαττώματά μας, τις φιλοδοξίες μας, τις μικροκακίες μας, τους εγωισμούς μας. Πρέπει να είμαστε ο ταπεινός αληθινός εαυτός μας. Πρέπει να ανακαλύψουμε ποια είναι η πραγματική μας θέση στην ζωή. Όχι απαραιτήτως τα μεγαλεία. Όταν βρούμε την θέση μας (και αυτό δεν το βρίσκουμε με το μυαλό μας, αλλά με την καρδιά μας), τότε η θέληση απελευθερώνεται, δυναμώνει με γεωμετρική πρόοδο, χωρίς καν να χρειαστεί να εκτελέσουμε ασκήσεις και ειδικές τεχνικές από αυτές που κυκλοφορούν κατά εκατοντάδες.


Read more »

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Σχέση συκωτιού τοξινών και ψυχικής διάθεσης

Το ήπαρ, τό ογκωδέστερον αλλά και σπουδαιότατον αυτό όργανον, παραλαμβάνει τις θεραπευτικές ουσίες πού φέρνει τό αίμα άπό τόέντερον, τις επεξεργάζεται, τις διαχωρίζει, τις μετασχηματίζει καί τότε, καταλλήλους πλέον, τις μεταφέρει τό αίμα στά διάφορα όργανα του σώματος.
Επίσης όμως τό ήπαρ κατορθώνει καί εξουδετερώνει, ή μέ τήν καταστροφή των ή μέ τήν άπομάκρυνσί των μέ τήν χολή* διάφορα δηλητήρια πού ήμποροΰσαν νά εύρεθοΰν στίς τροφές ώς λ.χ. μόλυβδον, αρσενικόν, υδράργυρον, στρυχνίνην καί ετσι τό αίμα πριν διαχυθή στο σώμα έχει καθαριστή.
Μέ τήν χολήν πού παράγεται στο ήπαρ σέ ποσότητα περίπου 800 γραμ. ήμερησίως διασπώνται εις τό δωδεκαδάκτυλον τά λίπη. (Καταλαβαίνεται λοιπόν πόσα υγρά πρέπει να καταναλώνεται την ημέρα για να μπορέσετε να παράγετε την αναγκαία ποσότητα…)
Ένα υγιές ήπαρ έχει μεγάλη σημασίαν γιά τήν καλή σωματική καί πνευματική υγεία.
Στη χολολιθίασι, μέσα στη χοληδόχο κΰστιν όπου μαζώνεται καί αποθηκεύεται ή χολή, (που βγαίνει από το συκώτι όχι από τη χολή, εκεί απλώς αποθηκεύεται) καθώς και στά χοληφόρα αγγεία, ύστερα από μία φλεγμονή, γίνεται καθίζησι των χολοχρωστικών ουσιών καί αλάτων τής χολής, ιδία χοληστερίνης, και σχηματίζονται λίθοι.
Στην λειτουργία του ήπατος επιδρά πολύ και κατά περίεργον τρόπον ή ψυχική διάθεσις.
Ή παραγωγή τής χολής αυξάνει πολύ κατά την θλίψιν, μετρίως κατά την εύχαρίστησιν και σταματά κατά την οργήν.

Πηγή: Γύρω από την υγεία και μακροζωία-Ιωάννου Ν. Βεγκλίδη-Αθήναι 1955

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι με την οργή δεν μπορείτε να χωνέψετε τα φαγητά αφού δεν βγαίνει χολή, με αποτέλεσμα οι τροφές να μένουν αχώνευτες, να σαπίζουν και να δημιουργούν μικρόβια, ακόμα δεν βγαίνουν οι διάφορες τοξίνες που αποβάλλονταν με την χολή.

Εξ αυτού και όταν είμαστε στεναχωρημένοι μας ανοίγει η όρεξη, σωστή δε και η λαϊκή ρήση μου έπρηξες το συκώτι…



Read more »

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Εφτά τρόποι να φωτίσετε την ζωή σας

Τελευταία είχα την τύχη να γνωρίσω έναν πολύ ιδιαίτερο και εμπνευσμένο άνθρωπο. Είχε πριν μερικούς μήνες βγει από μακρόχρονη πνευματική απομόνωση, με ελάχιστη επαφή με τους άλλους και τα κοινωνικά και πολιτικά τεκταινόμενα. Δεν έχει σημασία πώς και γιατί. Γεγονός είναι ότι αυτός ο άνθρωπος κατάφερε να σφυρηλατήσει ελεύθερα τη συνείδησή του έξω από κοινωνικές νόρμες και να αναπτύξει βαθιά διαύγεια και σοφία.
Όταν τον ρώτησα πώς βλέπει τους ανθρώπους μετά από δεκαπέντε χρόνια «απουσίας», απάντησε: «Βλέπω τα μάτια τους σβησμένα, σαν να λείπει η εσωτερική τους φλόγα…». Συνειδητοποίησα ότι αυτό το «σβήσιμο» που εμείς μπορεί να μην αντιλαμβανόμαστε, γιατί το υφιστάμεθα σταδιακά και ύπουλα, μέσα από το τρίπτυχο κατανάλωση-τεχνολογία-αυτοματισμός είναι ακριβώς το σβήσιμο της έμπνευσης στη καθημερινή μας ζωή.
Είναι η αίσθηση όταν ξυπνάς το πρωί κι όλα σου φαίνονται βαρετά και γκρίζα. Που
ξέχασες πότε γέλασες τελευταία φορά με τη καρδιά σου. Που σπάνια πια βρίσκονται πράγματα που σε εκπλήττουν. Είναι που έχασες μια για πάντα τον «εφηβικό ενθουσιασμό», που είχες κάποτε υποσχεθεί στον εαυτό σου και στην κοινωνία ότι θα τον κρατήσεις ζωντανό για το καλό των άλλων. Η πίκρα, η απογοήτευση, η πλήξη, το «μια από τα ίδια», που συναντούμε στον καθένα μας. Ξεχάσαμε να ξανα-ανακαλύπτουμε τον κόσμο την κάθε στιγμή!
Ο αληθινός κόσμος μας διαφεύγει, γιατί ζούμε παρασιτικά και λάθρα, επαναλαμβάνοντας εσαεί προκατασκευασμένα μοντέλα σκέψης και συμπεριφοράς –τα οποία παρεμπιπτόντως, είναι συνήθως αρνητικά… Ξεδιπλώνουμε συνεχώς το πιο μικρό και μίζερο κομμάτι του εαυτού μας, αναμασώντας τον πόνο, τα παράπονα, τις απογοητεύσεις που μας κρατούν δέσμιους σε μια υποβαθμισμένη εικόνα, καρικατούρα του εαυτού μας, της αληθινής ζωής, που παραμένει λαμπερή και εμπνευσμένη, μακριά μας… ή κάπου θαμμένη βαθιά μέσα μας. Αναπαράγουμε προκάτ συνταγές ευτυχίας και επιτυχίας, χωρίς να αναρωτιόμαστε: τι είναι αυτό που διψά πραγματικά η ψυχή μας; Μπορεί το επώνυμο ρούχο, το ακριβό αυτοκίνητο να μας το δώσει; Τι είναι αυτό που όλοι ψάχνουμε όλοι, αν όχι η ολόκληρη, η αψεγάδιαστη, η τέλεια ευτυχία;
Με μια προσεκτική, τίμια έρευνα μέσα μας, θα βρούμε ότι υπάρχουν εκείνες οι στιγμές, έστω οι φευγαλέες αναμνήσεις των στιγμών που έχουμε όλοι ανεξαιρέτως νοιώσει να μετέχουμε στο θαύμα της ζωής… Στιγμές πολλές φορές ανεξήγητες, όταν νοιώθουμε την ομορφιά γύρω να μας πνίγει, την ομορφιά που κρύβεται στα πιο ασήμαντα μικρά πράγματα, όταν ξαφνικά πλημμυρίζουμε από αγάπη γι’ αυτόν τον τυχαίο άγνωστο που βρίσκεται μπροστά μας, όταν όλο το ψεύτικο οικοδόμημα του κοινωνικού εαυτού μας γκρεμίζεται μονομιάς και μένει η γυμνότητα, η τραγικότητα, η έσχατη ομορφιά μας…
Στην πραγματικότητα δεν χάσαμε αυτή τη βαθιά ομορφιά ούτε στιγμή, παρόλη τη μικρότητα, την εγωιστική συμπεριφορά. Δεν χάσαμε ποτέ τη βαθιά ανθρωπιά, το μεγαλείο, την τραγικότητά μας. Η αληθινή μας φύση παραμένει πάντα υπέροχη και χωράει στην αγκαλιά της όλο τον κόσμο… Όλη η γνώση, η σοφία, η αγάπη, η συμπόνια, όλα τα ταλέντα, όλες οι ικανότητες, όλη η δημιουργικότητα και η φαντασία είναι μέσα μας, περιμένουν και επιμένουν.
Είναι μια τεράστια αποθήκη του «συλλογικού υποσυνείδητου», στην οποία έχουμε άμεση πρόσβαση ανά πάσα στιγμή. Και δεν είναι «μεγάλα λόγια». Πάρτε το απόφαση! Είμαστε οι δημιουργικοί καλλιτέχνες του έργου που ονομάζουμε «ζωή μας». Είμαστε, είτε το θέλουμε, είτε όχι, όλοι εμπνευσμένοι… κατά βάθος!
Υπάρχουν κάποιες πύλες εισόδου σε αυτή την αποθήκη έμπνευσης. Κι επειδή δεν είμαστε και τόσο διαφορετικοί όσο θέλουμε να νομίζουμε, πρόκειται για πύλες κοινές για τους περισσότερους, χωρίς να είναι αποκλειστικές ή περιοριστικές, μιας κι ο καθένας μας δίνει το δικό του τόνο παραλλαγής στο ανθρώπινο τοπίο.  Πρώτη Πύλη: η Φύση 
Είναι μια από τις πιο δυνατές πηγές –ίσως η πιο δυνατή– από τις οποίες πηγάζουν εκείνα τα θετικά συναισθήματα που μας πείθουν ότι αυτή τη ζωή αξίζει να την ζούμε. Σε πρωταρχικό επίπεδο αυτό θεωρείται αυταπόδεικτο: ο ήλιος, το φεγγάρι, τα αστέρια, τα δάση, τα βουνά, τα νερά έφερναν τους προβιομηχανικούς ανθρώπους κοντά στο εξαίσιο. Γι αυτούς, για πάνω από 300.000 χρόνια ιστορίας, η Φύση αντιπροσώπευε , σύμφωνα με τον μεγάλο θρησκειολόγο Mircea Eliade, την «αληθινή ύπαρξη», που ήταν θαυματουργή, αναγεννώμενη και πέρα από διανοητική κατανόηση. Η αντίληψη της θεϊκής σχεδίασης της Φύσης έκανε τους ανθρώπους να βρίσκουν στη φύση τον «Θεό».
Το 1897, στην αυτοβιογραφία του, ο συγγραφέας J. Trevor (My Quest of God), περιγράφει πώς ένα πρωί μετά από περίοδο βαριάς κατάθλιψης, περπατώντας στους λόφους της βόρειας Αγγλίας, την ώρα της ανατολής του ήλιου, άρχισε να νοιώθει ότι: «βρίσκεται στον παράδεισο –μια εσωτερική κατάσταση ειρήνης και χαράς και σιγουριάς, απερίγραπτα έντονη, συνοδευόμενη από μια αίσθηση ότι λούζεται σε ένα ζεστό και λαμπερό φως… μια αίσθηση ότι έχει περάσει πέρα από το σώμα του… την παρουσία του Θεού».
Τη δεκαετία του 1980, ο Ιάπωνας μύστης της φυσικής καλλιέργειας Masanobu Fukuoka, γράφοντας το βιβλίο που θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή στη σχέση του ανθρώπου με τη γεωργία (την εποχή της πνευματικής γεωργίας), περιγράφει τη στιγμή της αιφνίδιας φώτισής του (σατόρι) με τα παρακάτω λόγια: «Μετά από μια νύχτα περιπλάνησης ακούμπησα εξαντλημένος στη ρίζα ενός δέντρου… Καθώς πλησίαζε η αυγή, η διαπεραστική κραυγή ενός νυχτερινού ερωδιού με ξύπνησε απότομα. Στη στιγμή έγινα διαφορετικός άνθρωπος. Ο Θεός με είχε κτυπήσει σαν κεραυνός εν αιθρία… μου φανερώθηκε ολοζώντανα η αληθινή φύση αυτού του κόσμου. Ισχυρή συγκίνηση με είχε κυριεύσει, ώστε έτρεμα στο σώμα και στη ψυχή. Φώναξα από χαρά, με λόγια που θα πρέπει να ήταν ακατάληπτα… Η λάμψη της πρωινής δροσιάς στη χλόη, το πράσινο των δέντρων τα οποία ήταν λουσμένα στο πρωινό φως και τρεμούλιαζαν από χαρά…». Από τότε και μέχρι σήμερα στα προχωρημένα ενενήντα του, συνεχίζει με ακούραστη επιμονή να γυρίζει σε όλο τον κόσμο διδάσκοντας και σπέρνοντας τους περίφημους σπόρους του για την απο-ερημοποίηση του πλανήτη.
Ο συγγραφέας Πάολο Κοέλο, υποστηρίζει ότι είτε πρόκειται για τη λογοτεχνία, είτε για τη μηχανική, είτε για την τεχνολογία της πληροφορικής, είτε για τον ίδιο τον έρωτα, «η δημιουργική διαδικασία ακολουθεί ένα και μοναδικό μοντέλο: τον κύκλο της Φύσης».
Εμείς όμως, οι κοινοί άνθρωποι, πώς μπορούμε να επανασυνδεθούμε με τη Φύση, δημιουργώντας μια αληθινή σχέση μαζί της, πέρα από πικνίκ στα λιβάδια και μπάνια στις παραλίες;
Από προσωπική εμπειρία, θα έλεγα ότι κάποιες καθημερινές στιγμές μοναξιάς μέσα στη Φύση είναι απαραίτητες για την ψυχική και συναισθηματική μας ισορροπία. Κάποιοι τις συνδυάζουν με το αγαπημένο τους σπορ ή με τη βόλτα του σκύλου. Όπως και να έχει, βρείτε δέκα-είκοσι λεπτά καθημερινά και περπατήστε στο δάσος, στη παραλία, ή έστω στο γειτονικό πάρκο, χωρίς να «κάνετε» τίποτα. Κλείστε το κινητό, ανοίξτε τα αυτιά και τη καρδιά σας: ακούστε τα πουλιά, τον ήχο των φύλλων στα δέντρα, τον ήχο του νερού, μυρίστε το χώμα, παρατηρήστε τα σύννεφα να αλλάζουν και καθίστε έτσι για λίγο, αφήνοντας τον εαυτό σας να εναρμονιστεί με το φυσικό περιβάλλον, που τόσο το έχει στερηθεί.
Δεν χρειάζεται να πάμε κάπου μακριά. Αν δεν υπάρχει χρόνος, αρκεί απλά να αφουγκραστείτε το αγαπημένο σας φυτό στο σαλόνι ή στο μπαλκόνι σας, να το ποτίσετε ακούγοντας το χώμα να «πίνει» το νερό, να του ψιθυρίσετε τα παράπονά σας, να του εμπιστευτείτε τα μυστικά μέσα από τη καρδιά σας, να χαϊδέψετε τα κλαδιά και τα φύλλα του. Ή να σταθείτε για λίγο με το κεφάλι ψηλά να κοιτάξετε το πέταγμα των πουλιών. Η εσωτερική επανασύνδεση και η εναρμόνιση είναι θέμα δευτερολέπτων. Οι αποδράσεις αυτές πρέπει να είναι καθημερινές, όχι για να φορτώσουμε ακόμη περισσότερο ένα βαρύ πρόγραμμα, αλλά για να πλουτίσουμε τη ζωή μας με αυτά τα πολύ απλά, αλλά πολύ σημαντικά πράγματα που δίνουν την αίσθηση της φρεσκάδας και της έμπνευσης.
 Δεύτερη Πύλη: η Απλότητα 
Η ζωή μας γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκη. Φροντίζει γι’ αυτό το
πολιτικοοικονομικό σύστημα, τα ΜΜΕ, φροντίζουμε κι εμείς να δημιουργούμε όλο και περισσότερες καταναλωτικές «ανάγκες» που φέρνουν όλο και μεγαλύτερο αίσθημα ανικανοποίητου.
Έχουμε ξεχάσει τα αυτονόητα: δεν χρειαζόμαστε τίποτα από όλα αυτά. Η αληθινή έμπνευση και η ικανοποίηση δεν έρχεται ποτέ μέσα από την υιοθέτηση καταναλωτικών προτύπων και μοντέλων συμπεριφοράς. Το μόνο που κάνουν όλα αυτά, είναι να μας αποξενώνουν από τον αληθινό μας εαυτό, να ξεχνάμε τις αληθινές μας ανάγκες.
Ξαναγυρίστε στην απλότητα και ανακαλύψετε τον τεράστιο πλούτο της φλόγας του κεριού, της ησυχίας, τον ήχο του φαγητού που βράζει, την αγκαλιά, το σκοτάδι… Δοκιμάστε ένα μόνο βράδυ να μην ανάψετε τα φώτα, ούτε την τηλεόραση και να αφήσετε τη νύχτα να μπει απαλά μέσα στο σπίτι –δοκιμάστε να μένετε περισσότερη ώρα σιωπηλοί… Να ξυπνήσετε το πρωί νωρίς, να ανοίξετε την μπαλκονόπορτα για να ακούσετε το πρώτο τιτίβισμα των πουλιών…
Δοκιμάστε να βγείτε έξω χωρίς make-up και ψηλά τακούνια. Να μιλήσετε στους άλλους για τα πραγματικά συναισθήματά σας. Να είστε απλά ο εαυτός σας χωρίς επιτήδευση. Η απλότητα μας φέρνει πιο κοντά στον εαυτό μας, πιο κοντά στους άλλους και πιο κοντά στη πηγή της έμπνευσής μας. Τόσο απλά!

Τρίτη Πύλη: η Στιγμή 
Η παρούσα στιγμή είναι μια προνομιακή πύλη της έμπνευσης. Αν ο νους είναι συνέχεια παγιδευμένος ανάμεσα στην αναπόληση και το αναμάσημα του παρελθόντος και τον σχεδιασμό, την ονειροπόληση και το άγχος του μέλλοντος, δεν υπάρχει χώρος για την παρούσα στιγμή. Ζούμε μετέωροι ανάμεσα στην ιστορία και τη φαντασία, χωρίς ανοιχτό διάστημα στο παρόν. Δεν είμαστε ποτέ εδώ. Ξεχνάμε το μεγάλο Τώρα, όπου γίνονται όλα τα θαύματα, της έμπνευσης, της κατανόησης, της επινόησης, της σύνθεσης, της ανακάλυψης και το μεγαλύτερο απ’ όλα: το θαύμα της αγάπης…
Δεν υπάρχει ανθρώπινη δημιουργία που να μην αγκυροβόλησε σε ένα δυναμικό Τώρα. Όλοι οι επιστήμονες, οι συγγραφείς, οι μουσικοί, οι ζωγράφοι, οι τεχνίτες, οι εραστές το επιβεβαιώνουν: η δημιουργία συμβαίνει όταν χάνουμε την αίσθηση του γραμμικού χρόνου, όταν μπαίνουμε στο απέραντο διάστημα του Τώρα, της παρούσας στιγμής, όταν κάνουμε την κάθετη βουτιά στην ύπαρξή μας και ανασύρουμε το πολύτιμο πετράδι της έμπνευσης…
Πώς να εξασκηθούμε να ζούμε στο Τώρα; Υπάρχουν άπειρες μέθοδοι και πνευματικά μονοπάτια, αλλά ο δρόμος είναι ένας: η επίγνωση, η προσοχή, η συνειδητότητα.
Αναρωτιέστε αν έχετε επίγνωση; Απλά, κάντε το εξής τεστ στον εαυτό σας: Θυμηθείτε να ρωτάτε κάθε τρεις και λίγο τον εαυτό σας πού βρίσκεται, πού τριγυρνάει ο νους σας, ό, τι κι αν κάνετε. Στο 99,9% των περιπτώσεων θα δείτε ότι ο νους σας θα παγιδευμένος ανάμεσα στα αγχώδη αόριστα σχέδια για το μέλλον και στο άχρηστο επαναλαμβανόμενο βίντεο του παρελθόντος, κατασκευάζοντας συνέχεια ανούσια σενάρια, απασχολούμενος είτε με ενοχές, είτε με φόβους. Αυτό απλά σημαίνει ότι δεν έχουμε επίγνωση, δεν ζούμε στο παρόν, στην παρούσα στιγμή.
Με αγάπη και υπομονή, φέρτε πίσω τον νου σας εδώ και τώρα. Ξανά και ξανά.

Τέταρτη Πύλη: η Αγάπη 
Η αγάπη είναι η αληθινή φύση μας. Είναι η βασική ποιότητα που έχουμε, όταν
απομακρύνουμε τους φόβους, τις ανασφάλειες, τις προσκολλήσεις και τις εγωιστικές μας τάσεις. Το φως πίσω από όλα τα συναισθήματα. Η μια και μοναδική ενέργεια που κινεί τον κόσμο, τους πλανήτες, το κάθε τι. Είναι μια κατάσταση χωρίς σημείο αναφοράς, χωρίς προσκόλληση, χωρίς προτίμηση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Η αγάπη είναι ευδαιμονία, ισοψυχία, αταραξία, μια γεύση. Δεν σ’ αγαπώ γιατί με συμφέρει, γιατί με βολεύει. Σ’ αγαπώ γιατί υπάρχεις, γιατί υπάρχω. Η υπερ-προσωπική αγάπη είναι η μεγαλύτερη έμπνευση που μπορεί να υπάρξει.
Συνήθως η αγάπη που βιώνουμε είναι μικρή μόνο σπίθα, αναλαμπή της αληθινής αγάπης. Ωστόσο, μπορούμε να την επεκτείνουμε, να εξασκηθούμε σε αυτό. Ένα καλό πεδίο είναι, για τους γονείς, η αγάπη για τα παιδιά τους και για τους εραστές, η αγάπη για τον σύντροφό τους. Νοιώστε την προσωπική αυτή αγάπη να σας γεμίζει ολόκληρους. Μετά, φέρτε στον νου σας έναν άνθρωπο που σας είναι «αδιάφορος». Αφήστε την ίδια ζεστή ενέργεια να τον τυλίξει. Και άλλον, και άλλον. Αρχίστε να εκπαιδεύετε τον εαυτό σας να νοιώθει αγάπη για όλους τους ανθρώπους που γνωρίζετε, που δεν γνωρίζετε, που «συμπαθείτε», που «αντιπαθείτε», χωρίς εξαίρεση… Δεν είναι κάτι εύκολο, αλλά με το χρόνο, θα δείτε τη καρδιά σας να μαλακώνει και να ανοίγει απέναντι στον κάθε «άγνωστο» και συνάμα τόσο οικείο συνάνθρωπο…
Δεν υπάρχει πιο μεγαλειώδες συναίσθημα! Αν θέλετε να κάνετε κάτι καλά, βάλτε λίγη υπερ-προσωπική αγάπη στην συνταγή και θα μεγαλουργήσετε! Ο κανόνας ισχύει για όλα: από το φαγητό μέχρι τη συγγραφή ενός βιβλίου. Θυμάμαι όποτε έβγαινα να μιλήσω σε ακροατήριο και είχα το σχετικό τρακ, η μόνη λύση ήταν να θυμηθώ πόση αγάπη ένοιωθα γι’ αυτό το γνωστικό αντικείμενο, γι’ αυτή την επιστήμη, για την ιστορία, για τους ανθρώπους… Αυτό και μόνο «έλυνε» τη γλώσσα και μου έδινε έμπνευση.

Πέμπτη Πύλη: η Ελευθερία 
Ο κοινωνικός προγραμματισμός αποτελεί βασικό περιοριστικό όρο της ελευθερίας. Μας δεσμεύει σε ένα γενικά «αποδεκτό» μίζερο, δραματικά προβλέψιμο πλαίσιο επιλογών, αξιολογήσεων και προτεραιοτήτων.
Η αποδέσμευση από τις κοινωνικά προδιαγεγραμμένες αξίες και απαξίες, ανοίγει μπροστά μας την απεραντοσύνη της ελεύθερης βούλησης. Η ελευθερία είναι ένα  συστατικό της έμπνευσης. Μόνο σε κατάσταση ελευθερίας αναδύονται οι εσωτερικές ανάγκες, οι δημιουργικές εκφράσεις και οι πρωτότυπες εκφάνσεις του βαθύτερου είναι. Αυτού του είδους η προσωπική ελευθερία κατακτάται βήμα-βήμα: πρώτα αναγνωρίζουμε τι είναι αυτό που πραγματικά μας εμπνέει. Κατόπιν αντλούμε το θάρρος να το δημιουργήσουμε. Δεν είναι πάντα κάτι εύκολο, γιατί, ακολουθώντας την έμπνευσή μας συχνά αντιμετωπίζουμε την δυσπιστία και την ενδεχόμενη εχθρότητα των άλλων –οικείων, συναδέλφων κλπ. Το να πηγαίνεις κόντρα στο κατεστημένο πνεύμα των ανθρώπων, ακολουθώντας την εσωτερική σου φωνή, δεν είναι κάτι που εύκολα εγκρίνουν ή σέβονται οι διάφοροι μικροί και μεγάλοι κοινωνικοί μηχανισμοί ελέγχου: η οικογένεια, το εργασιακό περιβάλλον, η γειτονιά… Σε αυτή τη περίπτωση, εξηγούμε με αυτοπεποίθηση και υπομονή ότι πρόκειται για δική μας ελεύθερη επιλογή να ακολουθήσουμε αυτό που μας «γεμίζει». Συνήθως, η αντίδραση των άλλων είναι αντιστρόφως ανάλογη με τη δική μας σιγουριά: όσο περισσότερο ανασφαλείς και αβέβαιοι νοιώθουμε σε σχέση με αυτό που θέλουμε, τόσο λιγότερη αποδοχή συναντούμε. Όταν εμείς τα έχουμε «βρει με τον εαυτό μας», συνήθως και οι άλλοι το παίρνουν απόφαση και μας αφήνουν στην ησυχία μας…

Έκτη Πύλη: η Ικανοποίηση 
Η έμπνευση ανθίζει πάντα μέσα σε κλίμα αισιοδοξίας και ικανοποίησης. Η
ικανοποίηση δεν είναι κάτι δεδομένο –είναι κάτι που καλλιεργείται, όπως και το αντίθετό της, που είναι η βάση του καταναλωτισμού: το ανικανοποίητο, η διαρκής δίψα για όλο και περισσότερα αγαθά, ανθρώπους, σχέσεις, σπίτια, ρούχα, αυτοκίνητα, κανάλια, ταξίδια, χρήματα… Μπορούμε να αναπτύξουμε και να καλλιεργήσουμε την αίσθηση της ικανοποίησης αρχίζοντας απλά να αποδεχόμαστε αυτό που υπάρχει στη ζωή μας. Αυτά που δεν μπορούμε να αλλάξουμε. Σταματάμε να γκρινιάζουμε συνεχώς περιφέροντας τη μιζέρια μας στις παρέες, στα μπαράκια και στα πάρτι. Σταματάμε να αντλούμε αυτή την ύποπτη ηδονή από το ρόλο του θύματος και του «καημένου» και παίρνουμε την ευθύνη για τη ζωή μας. Από τη στιγμή που παίρνουμε την ευθύνη, είμαστε ακέραιοι και αξιοπρεπείς. Δεν έχει σημασία η ηλικία. Έχω δει πολλά κακομαθημένα παιδιά ογδόντα χρονών και πολλά αξιοπρεπή και ακέραια δέκα χρονών…
Μια μικρή συνταγή ικανοποίησης σας διαβάζω και από το «ψαγμένο» αμερικάνικο περιοδικό Balanced Living:
Αυτό που έχω, μου αρκεί
Αυτό που είμαι μου αρκεί.
Αυτό που κάνω, μου αρκεί.
Αυτό που έχω πετύχει, είναι αρκετό.
Αν ανήκετε στη πολυπληθή ομάδα των γκρινιάρηδων ανικανοποίητων, δοκιμάστε να το επαναλαμβάνετε αυτό συχνά στον εαυτό σας και δείτε πώς λειτουργεί. Αφήστε την έμπνευση να ανθίσει μέσα στην αισιοδοξία και στην ικανοποίηση. Έχετε την επιλογή.

Έβδομη Πύλη: Ο Διαλογισμός 
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι ανακαλύπτουν τα τεράστια αποθέματα δύναμης και έμπνευσης που μπορούν να αντλήσουν μέσω απλών διαλογιστικών τεχνικών. Τεχνικές διαλογισμού διδάσκονται παντού, σε όλες τις μεγάλες εταιρίες, για την αύξηση της παραγωγικότητας και την προώθηση αρμονικών εργασιακών σχέσεων. Οι μεγάλοι δημιουργοί αντλούν έμπνευση μέσα από στιγμές διαλογισμού –ιδιαίτερες και διαφορετικές για τον καθένα. Όλο και περισσότεροι ψάχνουν για αυτή τη βαθύτερη έμπνευση, συνειδητοποιώντας ότι η ζωή είναι κάτι παραπάνω από «δουλειά, λεφτά και πράγματα». Με τον διαλογισμό αρχίζει να φεύγει ένα «βάρος» από πάνω μας, αυτό της διαρκούς ανησυχίας, του συναισθηματικού πόνου, της κούρασης, της απογοήτευσης και γινόμαστε πιο ανάλαφροι. Ξαναβρίσκουμε τη πηγή της παιδικής χαράς μέσα μας, ξανα- ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο.   
Όχι στη Νοητική Τεμπελιά Τελειώνοντας, σκέφτομαι ότι το αντίθετο της έμπνευσης είναι η κατάσταση της «νοητικής τεμπελιάς», κατάσταση που προωθεί ιδιαίτερα η τηλεόραση, το εκπαιδευτικό και το πολιτικό σύστημα, καθώς και οι οργανωμένες εκκλησίες στους οπαδούς τους: «μην κουράζεσαι να σκέφτεσαι τέκνο μου, θα το κάνω εγώ για σένα, ξέρω τι χρειάζεσαι…». Το αντίδοτο είναι στο χέρι μας: να μένουμε «ζωντανοί στο κύτταρο», να έχουμε επίγνωση και προσοχή, όλες τις αισθήσεις σε χαλαρή εγρήγορση, χωρίς άγχος, να κοιτάμε και να εξετάζουμε πραγματικά μέσα και γύρω μας. Αλλάζοντας τον τρόπο που σκεφτόμαστε, αλλάζουμε τον κόσμο.

  Δρ. ΑΡΙΑΔΝΗ ΓΕΡΟΥΚΗ (ariadni_g@hotmail.com) είναι ιστορικός και ανθρωπολόγος του δικαίου, σύμβουλος-καθηγήτρια στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο 



Read more »

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

Πως αγαπάμε τον εαυτό μας

Αγαπάμε τον εαυτό μας, όταν έχουμε απενεργοποιήσει τα αρνητικά μας συναισθήματα, έχουμε συγχωρήσει τους πάντες και τα πάντα. Η αγάπη είναι μέσα στην καρδιά μας, ξυπνά μέσα μας όταν βλέπουμε την αγάπη χωρίς όρους στα μάτια των γονιών μας, εκεί βλέπουμε τον καθρέφτη του εαυτού μας και τον αγαπάμε. Δυστυχώς οι περισσότεροι γονείς δίνουν αγάπη με όρους θεωρούν τα παιδιά τους κτήμα τους. Όλοι που αρρωσταίνετε, που παθαίνετε κατάθλιψη, κρίσεις πανικού, ανασφάλειες, δεν έχετε πάρει αγάπη χωρίς όρους και δεν έχει ξυπνήσει το δυναμικό της άπειρης αγάπης που μας έχει προικίσει ο Δημιουργός. Όταν μικροί δεν λάβουμε αγάπη χωρίς όρους, συμβαίνει αυτό που παθαίνουν οι μπαταρίες όταν δεν τις φορτίσουμε το διάστημα που χρειάζεται την πρώτη φορά, κάθε φορά που τις επαναφορτίζουμε θα φορτίζουμε έως εκεί που τις φορτίσαμε την πρώτη φορά ελλιπώς. Η έλλειψη αυτή της αγάπης σας γεμίζει πόνο, φόβο, σκοτάδι αρνητικά συναισθήματα. Είμαι εδώ με τα βιβλία μου, την ιστοσελίδα μου www.afotopoulos.gr, τις εκπομπές μου, τα δωρεάν σεμινάρια μου, να σας βοηθήσω να απενεργοποιήσετε τα αρνητικά σας συναισθήματα και να σας βοηθήσω να ανοίξετε την καρδιά σας και να βιώσετε όλο το δυναμικό της αγάπης που σας έχει προικίσει ο Δημιουργός σας. Βλέποντας την ανιδιοτελή, χωρίς όρους αγάπη στα μάτια μου, βλέπετε τον καθρέφτη του εαυτού σας και τον αγαπάτε, πλήρως χωρίς όρους, ξεκλειδώνει η καρδιά σας, η αντλία της αγάπης που έχετε μέσα σας επαναλειτουργεί και μπορεί να λαμβάνει αλλά και να δίνει αγάπη χωρίς όρους. ¨Όταν έχετε αγάπη μέσα σας άγετε τα πάντα, έχετε όλο τον κόσμο δικό σας. Είμαι δίπλα σας.
Ανάλυση: Η αγάπη μας φέρνει τα πάντα, πως  όμως  ανοίγουμε την καρδιά μας για ν’ αγαπάμε
Όταν προσφέρουμε την αγάπη μας στον κόσμο, τα πάντα θα αλλάξουν, το πρόβλημα είναι ότι με τα αρνητικά συναισθήματα που μας κυριαρχούν έχουμε χάσει τη δυνατότητα να αγαπάμε και να μας αγαπούν το στοίχημα πλέον για μένα είναι να  βοηθήσω τον κόσμο να βρει τη δυνατότητα αυτή, να ανοίξει την καρδιά του να μπορεί να δώσει και να μπορεί να δεχτεί αγάπη  και τότε όλοι θα πετάξουμε.
Η Αγάπη για το  για τον εαυτό  μας δεν είναι εγωισμός, δεν είναι αλαζονεία ή ματαιοδοξία. Αγάπη για τον εαυτό μας και για την ψυχή μας, την  Πηγή μας που είναι ο πραγματικός εαυτός μας,  είναι  το αίσθημα της ευγνωμοσύνης, για ότι κι όποιον υπάρχει γύρω μας.
Πρέπει να γνωρίζετε ότι η ενέργεια της αγάπης, όπως και η ενέργεια του φόβου  μας επιστρέφεται πάντα. Το μυστικό να τα έχουμε όλα  και  να αισθανόμαστε τέλεια, είναι να διακατεχόμαστε από αγάπη, κάθε στιγμή, ότι και να κάνουμε, όπου και να πηγαίνουμε, σε όποια κατάσταση και να βρισκόμαστε, είναι να διακατεχόμαστε από αγάπη. 

Που βρίσκεται η αγάπη;
Ο βαθύτερος εαυτός μας  εδρεύει στην καρδιά μας. Εκεί είναι η Πηγή της αγάπης μας, η Πηγή της δύναμης μας.  Επικεντρωθείτε στην καρδιά σας και όχι στο νου μας, ο νους δεν έχει δύναμη μπορεί να μας καταστρέψει όταν κάνουμε αρνητικές σκέψεις, καταλήγουμε ότι όλα είναι μαύρα, απομακρυνόμαστε από την Πηγή μας,  στην καρδιά μας είναι η δύναμη. Επικεντρωνόμαστε στην καρδιά μας, όταν δεν σκεπτόμαστε τον εαυτό μας, αλλά τους άλλους, όταν προσφέρουμε. Αγαπάμε τον εαυτόν μας όταν βλέπουμε την αγάπη χωρίς όρους στα μάτια του άλλου.
Η αγάπη  είναι η μόνη πραγματικότητα που υπάρχει. Η ενέργεια που παίρνουμε από την αγάπη για τον εαυτό μας, μας  δίνει τεράστια δύναμη. Τα πάντα ξεκινούν από την αγάπη που  δείχνουμε στον εαυτό μας.   Η πράξη της αγάπης είναι μια διαδικασία που υπάρχει και πάντα ξεκινά από την αγάπη που υπάρχει μέσα μας. Εκεί ξεκινούν και τελειώνουν τα πάντα. Αν δεν αγαπάμε τον εαυτό μας δεν μπορούμε να αγαπήσουμε κανένα, χρειαζόμαστε ξύπνημα.
Έτσι λοιπόν είναι η καρδιά, η ψυχή του ανθρώπου, είναι η πηγή της αγάπης του.
Η Αγάπη για το  για τον εαυτό  μας δεν είναι εγωισμός, δεν είναι αλαζονεία ή ματαιοδοξία. Αγάπη για τον εαυτό μας και για την ψυχή μας, την  Πηγή μας που είναι ο πραγματικός εαυτός μας,  είναι  το αίσθημα της ευγνωμοσύνης, για ότι κι όποιον υπάρχει γύρω μας.
Η ενέργεια της αγάπης, όπως και η ενέργεια του φόβου  μας επιστρέφεται πάντα.
Οι άλλοι γύρω μας, πάντα είναι ο καθρέφτης των συναισθημάτων που έχουμε μέσα μας, τα οποία είτε το αντιλαμβανόμαστε  τα βγάζουμε προς τους άλλους και τα οποία πάντα μας επιστρέφουν.  Όταν αγαπάμε τους άλλους, οι άλλοι μας αγαπούν. Όταν δεν αγαπάμε  τον εαυτό μας, τότε δεν μπορούμε να αγαπήσουμε τον σύντροφο μας , αλλά και κανένα, η αγάπη μας είναι κτητική, ζηλεύουμε με το παραμικρό, θέλουμε  τον άλλο κτήμα μας,  θέλουμε να τον ελέγχουμε συνεχώς, διότι φοβόμαστε ότι θα τον χάσουμε. Όταν δεν υπάρχει  το φως που είναι η πραγματική αγάπη,  υπάρχει  ο φόβος, υπάρχει το σκοτάδι.

Χρειάζεται ν’ ανοίξουμε την καρδιά μας, να συγχωρήσουμε όσους μας προξένησαν κακό, για να έχουμε πάλι την δυνατότητα να συνεχίζουμε ν’ αγαπάμε τους συνανθρώπους μας. Με κλειστή την καρδιά μας, μπλοκάρουμε τη ροή της ενέργειας μέσα μας, και αποτυγχάνουμε οποιαδήποτε προκοπή. Διακόπτουμε άμεσα την ροή της αφθονίας του Σύμπαντος που έρχεται προς το μέρος μας.
Η αγνότερη και η ανώτερη μορφή αγάπης, είναι αυτή που προσφέρουμε χωρίς καμία υστεροβουλία στους συνανθρώπους μας. Τότε  η καρδιά μας πλημμυρίζει από ένα άπειρο κύμα αγάπης. Τότε συμβαίνει το εξής θαύμα με το άνοιγμα αυτό της καρδιάς μας, ερχόμαστε σ’ επαφή με την Άπειρη Δύναμη του Σύμπαντος, όπου κάθε σκέψη μας και αγνή επιθυμία μας  μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Ο σκοπός της ύπαρξης του ανθρώπου είναι, να ικανοποιήσει και να εξελίξει την ψυχή του στη γη (αυτό δίδασκε συνεχώς κι ο Σωκράτης). Σύμφωνα με το Σωκράτη η ικανοποίηση της ψυχής είναι ο μοναδικός σκοπός της ψυχής μας

Όταν καθαρίζουμε το σώμα μας  καθαρίζουμε τη ζωή μας.  Το σώμα μας είναι το μέρος που αποθηκεύονται όλα τα αρνητικά συναισθήματα, είναι το μέρος που ρίχνουμε τα συναισθηματικά και ενεργειακά σκουπίδια μας. Όταν αυτός γεμίσει πρέπει να τον αδειάσουμε διότι αν γεμίσει τότε ξεχειλίσει και όπως ένας κύριο που ήλθε την προηγούμενη εβδομάδα  ήταν γεμάτος αρνητικά συναισθήματα και είχε παντού στο σώμα του φαγούρα.
Η ουσία των πάντων είναι ότι η αγάπη ως προσωπικό συναίσθημα μετατρέπεται σε κοσμική ενέργεια. Το κύριο πρόβλημα που μας δημιουργούν τα αρνητικά  συναισθήματα είναι Κλείνουν την καρδιά μας, κλείνουν τη Δύναμη μας,  μας μπλοκάρουν την ικανότητα να αγαπάμε και να συγχωρούμε.  Η ικανότητα να αγαπάμε, είναι η ικανότητα  μας δίνει τα πάντα. Για αυτό ο Κύριος μας δίδαξε να αγαπάμε και να συγχωρούμε τον εαυτό μας και τους άλλους.
Όλοι βρισκόμαστε μέσα στο ενεργειακό πεδίο της αγάπης, το θέμα είναι ότι δεν το συνειδητοποιούμε (αυτός που κάνει θαύματα είναι πλήρως συνειδητοποιημένος ότι είναι λουσμένος στο φως και νοιώθει έντονη αγάπη, βρίσκεται  ολοκληρωτικά στο ενεργειακό του Θεού της Πηγής), τα αρνητικά συναισθήματα με βάση το φόβο που αναπτύσσονται μέσα μας,  μπλοκάρουν, εμποδίζουν  την αντίληψη  της αγάπης.
Με την ενεργειακή θεραπεία αδειάζουμε την αρνητική ενέργεια, τα σκουπίδια που συσσωρεύονται στο αιθερικό μας σώμα και κατ’ αυτό τον τρόπο βοηθάμε το σώμα μας να αυτοθεραπευτεί.

Οι μεγάλοι νομπελίστες καθηγητές κβαντικής φυσικής μας λένε ότι τα πάντα είναι ενέργεια, η  οποία δονείται, πάλλεται σε συγκεκριμένες συχνότητες. Η συνείδηση, η συνειδητότητά μας καθορίζει τις συχνότητες στις οποίες παλλόμαστε. Η συνειδητότητά μας  είναι ο τρόπος που συνειδητοποιούμε, που βλέπουμε, που μεταφράζουμε, που αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητά μας και δημιουργείται βασικά από τις σκέψεις  μας, ενεργοποιείται από τα συναισθήματά μας  και την εστίαση της προσοχής και της συνείδησής μας.
Τα πάντα  εξαρτώνται από την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Τα κύτταρά μας αφουγκράζονται τις σκέψεις μας, αν θεωρούμε τον εαυτό μας σημαντικό, τότε θα προσέξουμε τη διατροφή μας, θα γυμναστούμε, θα έχουμε θετικά συναισθήματα και τέλος  κάνοντας όλα αυτά θα έχουμε μια τέλεια υγεία.

Πως αγαπάμε τον εαυτό μας
Αν δεν αγαπάμε τον εαυτό μας δεν μπορούμε να αγαπήσουμε τους άλλους. Αλλά αυτό δεν γίνεται  με λόγια αλλά με έργα. Χρειάζεται δουλειά για να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και θεωρώ ότι η κύρια αποστολή μου είναι να κάνω όλους τους ανθρώπους να αγαπήσουν τον εαυτό τους. Όλα αυτά που λέω στις εκπομπές μου, στα βιβλία μου, στα σεμινάρια μου, στα άρθρα μου σε αυτό επικεντρώνεται. Υπάρχουν  λίγοι άνθρωποι που αγαπούν πραγματικά τον εαυτό τους, σκοπός μου είναι να  αφυπνίσω τους ανθρώπους, μόνο όταν αφυπνιστούν γεμίσουν φως αγαπούν τον εαυτό τους. Με την αγάπη χωρίς όρους που εκπέμπω, στο πρόσωπο μου βλέπουν τον καθρέφτη του εαυτού τους και τον αγαπούν. Με τα φωτόνια που βγαίνουν από τα χέρια μου στα σεμινάρια που κάνω αισθάνονται την ενότητα την αγάπη του Πατέρα και γεμίζουν αγάπη, αγαπούν τον εαυτό τους.

Tι είναι όμως αγάπη;
Σε καμία περίπτωση η ερωτική, που τις περισσότερες είναι με όρους και είναι του εγώ. Αγάπη σημαίνει ταπείνωση σβήσιμο του εγώ, αγάπη σημαίνει να επικεντρώνομαι στο καλό των άλλων και όχι στο προσωπικό μου συμφέρον. Εδώ είναι το μυστικό όσο πιο πολύ προσφέρω στους άλλους τόσο πιο ευτυχισμένος είμαι και τόσο πιο πολλά κερδίζω. Αυτό μας το είπε ο Κύριος που μας είπε όταν αγαπάτε τους εχθρούς σας, ο Πατέρας θα σας ανταμείψει πολύ περισσότερο, διότι αν καταφέρετε να αγαπάτε τους εχθρούς σας τότε η καρδιά σας ανοίγει διάπλατα, δονείστε σε συχνότητες πάνω από 500 παλμούς το δευτερόλεπτο και  τότε μπορείτε να αυτοθεραπευτείτε και να βοηθήσετε κάθε άνθρωπο να αυτοθεραπευτεί, έλκετε τέλειες σχέσεις ευτυχία, αρμονία.
Η μόνη αλήθεια είναι ότι τα πάντα είναι άμορφη ενέργεια που αποκαλούμε Θεό, του οποίου η βασική ουσία είναι η αγάπη.  Όταν διακατεχόμαστε από αγάπη, η αγάπη αυτή μετατρέπεται σε κοσμική ενέργεια που μπορεί να κάνει τα πάντα. Ο φόβος μας εμποδίζει να βιώσουμε το Εγώ Ειμί, να γίνουμε δημιουργοί. Όταν βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση,  αυτό σημαίνει ότι η γνώση μας για το Θεό είναι προς το παρών ελλιπής και όταν βελτιώνονται τα πράγματα σημαίνει  ότι η γνώση μας για το Θεό γίνεται σαφέστερη.

Τα  πάντα λοιπόν εξαρτώνται  από την αγάπη που έχουμε στον εαυτό μας, κι αυτό εξαρτάται από το αν είναι ανοιχτή η καρδιά μας να δεχτεί, να πάρει και να δώσει αγάπη. Με όλα αυτά που προαναφέρω, μπορούμε να πάρουμε έναν άνθρωπο με κλειστή καρδιά, που δεν έχει αγάπη στον εαυτό του, να τον βοηθήσουμε (στην πράξη κι όχι στη θεωρία) ν’ ανοίξει την καρδιά του και να πετάξει από υγεία χαρά, αλλά εκπέμποντας αυτή την αγάπη να δημιουργήσει τέλειες σχέσεις.


Με άπειρη, χωρίς όρους αγάπη
Αλέξης Φωτόπουλος τηλ: 6977349766, 210-3387000, alex-fotop@hotmail.com
Συγγραφέας - Spiritual Healer


Read more »

Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

Tεράστια σπατάλη ενέργειας

Εδώ βρίσκεται το μεγάλο μυστικό. Ο άνθρωπος που έχει γαλουχηθεί  με τη νοοτροπία του δυτικού πολιτισμού κάνει ένα μεγάλο  αγώνα για να εκπληρώσει  τις επιθυμίες του, επειδή  ακριβώς δεν γνωρίζει  ότι μπορεί να έλξει την ικανοποίησή τους με τη θέλησή του και μόνον.
Έτσι έχουμε μια τεράστια σπατάλη ενέργειας, που θα μπορούσε να αποφευχθεί. Πολλές φορές αυτή η σπατάλη μπορεί να είναι  εξαιρετικά φθοροποιός.
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα παράδειγμα: Ας φανταστούμε έναν άνθρωπο που συνεχώς κινείται ψάχνοντας να βρει  μία λύση σε  κάποιο πρόβλημα.  Η πραγματική λύση μπορεί να περάσει από μπροστά του και να μην την αντιληφθεί, γιατί εκείνη τη στιγμή ψάχνει να βρει ο ίδιος λύσεις για μια επιθυμία του Ανώτερου Εαυτού  του.

Ενώ όμως ο Ανώτερος Εαυτός έλκει τη λύση, ο κατώτερος απασχολείται διαρκώς με την εξεύρεση λύσης με τα δικά του περιορισμένα μέτρα κια σταθμά, και δεν την αντιλαμβάνεται που έρχεται προς αυτόν. Έτσι πολλές φορές έχουν χαθεί λύσεις σε πολύ σοβαρά ζητήματα.

Όλα αυτά θα μπορούσαν να αποφευχθούν , εάν εφαρμόζαμε τον τρόπο ζωής των αγγέλων, ακολουθώντας δηλαδή τον δρόμο της ελάχιστης αντίστασης. Αυτό το κατορθώνουμε μόνο με ένα τρόπο: παραμένουμε καθαρά παθητικοί μετά την έκφραση της επιθυμίας μας. Δεν θα πρέπει να μας ενδιαφέρει πότε θα εκπληρωθεί η επιθυμία, αλλά απλώς να επιθυμούμε διακαώς την εκπλήρωσή της. Εάν περάσει κάποιος χρόνος μπορεί να απογοητευθούμε.
Είναι τότε που μπορεί ο Ανώτερος Εαυτός μας να μας δημιουργεί μια ευκαιρία για να ελέγξουμε αυτή την επιθυμία. Αν έχει ατονίσει σημαντικά, τότε δεν ήταν πραγματική.  Αν εξακολουθεί να μας διακατέχει ολόψυχα, τότε είναι σίγουρο ότι θα εκπληρωθεί. Το χρονικό όριο εξαρτάται από το πόσο εμείς είμαστε έτοιμοι και στο υλικό πεδίο για την εκπλήρωσή της, και σε αυτό το σημείο είναι που μπερδεύονται οι περισσότεροι. Αρκεί να λάβετε υπόψη σας ότι ο Ανώτερος Εαυτός γνωρίζει πότε είμαστε έτοιμοι για σημαντικά γεγονότα. Από τη στιγμή λοιπόν που εκφρασθούμε ολόψυχα, ο Ανώτερος Εαυτός ενεργοποιεί τον Νόμο και ενεργοποιείται και ο ίδιος για να εκπληρώσει την επιθυμία προετοιμάζοντας πάντοτε το έδαφος, αφού όμως πρώτα προετοιμάσει εσάς τους ίδιους.
Συνοπτικά, θα έλεγα να εκφράζουμε τις επιθυμίες μας με διαλογισμό, με προσευχή, με οραματισμό ή όπως αλλιώς έχουμε μάθει, και μετά να μένουμε εντελώς παθητικοί περιμένοντας την εκπλήρωσή τους. Θα πρέπει να είμαστε σίγουροι για το αν είναι αληθινές και δεν θα πρέπει να τις βλέπουμε ξεχωριστά από εμάς. Πρέπει πάντοτε να φανταζόμαστε πως θα δρούσαμε μέσα στο περιβάλλον μας εκπληρώνοντάς τις, καθώς και τι αντίκτυπο θα είχαν στον περίγυρό μας.
Τέλος, καλό θα είναι να διαλογισθούμε κατά πόσον είμαστε εμείς οι ίδιοι έτοιμοι για την εκπλήρωσή τους.»
Ο Διδασκαλος ΤΖΒΑΛ ΚΟΥΛ

Εξωτερικές πηγές: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ


Πηγή

Alobar's Place

Read more »

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Ενέσεις αισιοδοξίας από τον Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

1. Μην αγαπάς κάποιον/α γι΄αυτό που είναι, αλλά γι΄αυτό που είσαι εσύ
όταν βρίσκεσαι μαζί του.

2. Κανείς δεν αξίζει τα δάκρυά σου. Και όποιος τα αξίζει δεν σε κάνει
να κλαις.

3. Το ότι κάποιος/α δεν σ΄αγαπά όπως θα ΄θελες, δεν σημαίνει πως
δεν σ΄αγαπά με όλο του/της το είναι.

4. Ο αληθινός φίλος είναι αυτός που σου πιάνει το χέρι και σου αγγίζει την ψυχή.

5. Ο χειρότερος τρόπος να σου λείπει κάποιος/α είναι όταν κάθεσαι δίπλα του/της
και ξέρεις πως ποτέ δεν τον/την είχες.

6. Μη σταματάς να χαμογελάς, ακόμα κι όταν είσαι λυπημένος/η.
Κάποιος/α μπορεί να ερωτευτεί το χαμόγελό σου.

7. Μπορεί σ΄αυτό τον κόσμο να είσαι μόνο ένας άνθρωπος, αλλά
για κάποιον άνθρωπο μπορεί να είσαι ο κόσμος ολόκληρος.

8. Μη σπαταλάς το χρόνο σου με κάποιον/α που δεν θέλει να σπαταλήσει το δικό του/της μαζί σου.

9. Ίσως ο Θεός θελήσει να γνωρίσεις πολλούς "λάθος" ανθρώπους
πριν συναντήσεις το σωστό, ώστε όταν συμβεί να είσαι ευγνώμων.

10. Μην κλαις για κάτι που τελείωσε. Χαμογέλα γιατί συνέβη.

11. Πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που θα σε πληγώνουν, έτσι πρέπει
να συνεχίσεις να εμπιστεύεσαι.

12. Γίνε καλύτερος άνθρωπος και βεβαιώσου πως ξέρεις ποιος/α πραγματικά είσαι,
πριν γνωρίσεις κάποιον/α που ελπίζεις να καταλάβει ποιός/α πραγματικά είσαι.

13. Μην παλεύεις τόσο για όλα.
Τα καλύτερα πράγματα έρχονται όταν δεν το περιμένεις.


Read more »

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Η βάση της αφθονίας

Το ποιος νομίζεις ότι είσαι είναι επίσης στενά συνδεδεμένο με το πώς θεωρείς ότι σου φέρονται οι άλλοι. Πολλοί άνθρωποι παραπονιούνται ότι οι άλλοι δεν τους φέρονται αρκετά καλά.
«Δε μου δείχνουν κανένα σεβασμό, προσοχή, αναγνώριση, παραδοχή», λένε. «Με θεωρούν δεδομένο». Άλλοτε πάλι, υποψιάζονται κρυμμένα κίνητρα. «Οι άλλοι θέλουν να με χειραγωγήσουν, να με εκμεταλλευτούν. Κανείς δε μ' αγαπάει». 

Το ποιοι νομίζουν ότι είναι, είναι τούτο: «Είμαι ένας ενδεής μικρός που οι ανάγκες του δεν ικανοποιούνται». Αυτή η βασική εσφαλμένη αντίληψη για το ποιοι είναι δημιουργεί δυσλειτουργία σε όλες τους τις σχέσεις. 
Πιστεύουν ότι δεν έχουν τίποτα να δώσουν και ότι ο κόσμος ή οι άλλοι άνθρωποι τους στερούν αυτό που χρειάζονται. Ολόκληρη η πραγματικότητά τους βασίζεται σε μια πλανεμένη αίσθηση του ποιοι είναι. Σαμποτάρει καταστάσεις, αμαυρώνει όλες τις σχέσεις. Αν η σκέψη της έλλειψης είτε πρόκειται για χρήματα, για αναγνώριση ή για αγάπη- έχει γίνει μέρος του ποιος νομίζεις πως είσαι, θα βιώνεις πάντα έλλειψη. 

Αντί να αναγνωρίζεις το καλό που υπάρχει ήδη μέσα σου, θα βιώνεις πάντα έλλειψη. Η αναγνώριση του καλού που υπάρχει ήδη στη ζωή σου είναι η βάση για κάθε αφθονία. Η πραγματικότητα είναι: Ό,τι πιστεύεις ότι σου στερεί ο κόσμος, το στερείς εσύ από τον κόσμο. Το στερείς επειδή βαθιά μέσα σου πιστεύεις ότι είσαι μικρός και ότι δεν έχεις τίποτα να δώσεις. 
Δοκίμασε αυτό για μια δυο βδομάδες και δες πώς αλλάζει την πραγματικότητά σου: Ό,τι πιστεύεις ότι σου στερούν οι άνθρωποι - έπαινο, εκτίμηση, βοήθεια, στοργή, αποδοχή, φροντίδα, αγάπη κ.λ.π. - δίνε το σ' αυτούς. Δεν το έχεις; Κάνε απλώς σαν να το έχεις. Έπειτα, λίγο αργότερα από τότε που άρχισες να δίνεις, θα αρχίσεις να λαβαίνεις.

Δεν μπορείς να λάβεις αυτό που δε δίνεις. Η εκροή καθορίζει την εισροή. Ό,τι νομίζεις ότι σου στερεί ο κόσμος το έχεις ήδη, αλλά, αν δεν του επιτρέψεις ν' αρχίσει να ρέει προς τα έξω, δε θα ξέρεις καν ότι το έχεις. Αυτό περιλαμβάνει και την αφθονία.
Η πηγή κάθε αφθονίας δεν είναι έξω από σένα. Είναι μέρος του ποιος είσαι. Ωστόσο, ξεκίνα την παραδεχόμενος και αναγνωρίζοντας την αφθονία απέξω. Δες πόσο γεμάτη είναι η ζωή γύρω σου.

 Η ζεστασιά του ήλιου στην επιδερμίδα σου, η έκθεση υπέροχων λουλουδιών έξω από ένα ανθοπωλείο, το δάγκωμα ενός ζουμερού φρούτου, το άφθονο νερό που σε μουσκεύει πέφτοντας από τον ουρανό.

 Η πληρότητα της ζωής υπάρχει σε κάθε σου βήμα. Η αναγνώριση αυτής της αφθονίας που είναι παντού τριγύρω σου αφυπνίζει την αφθονία που βρίσκεται σε νάρκη μέσα σου.

Έπειτα άφησέ τη να κυλήσει προς τα έξω. Όταν χαμογελάς σ' έναν άγνωστο, υπάρχει ήδη ένα μικρό ξεχείλισμα ενέργειας. Γίνεσαι δότης. Αναρωτήσου συχνά: «Τι μπορώ να δώσω εδώ; Πώς μπορώ να εξυπηρετήσω αυτό τον άνθρωπο, αυτή την κατάσταση;» 
Δε χρειάζεται να κατέχεις κάτι για να νιώθεις ότι έχεις αφθονία, μολονότι, αν αισθάνεσαι συνεχώς ότι έχεις αφθονία, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αρχίσουν να σου έρχονται πράγματα. 

Η αφθονία έρχεται μόνο σε όσους την έχουν ήδη.Ακούγεται σχεδόν άδικο, αλλά, φυσικά, δεν είναι. Είναι ένας συμπαντικός νόμος. Τόσο η αφθονία όσο και η ανεπάρκεια είναι εσωτερικές καταστάσεις που εκδηλώνονται ως πραγματικότητά σου. …


ECKHART TOLLE
A NEW EARTΗ



Read more »

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΑΥΡΑ ΚΑΙ ΤΑ 7 ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΜΑΣ ΣΩΜΑΤΑ (ΒΙΝΤΕΟ

 Τα πάντα γύρω μας, τα φυτά, τα ζώα, τα μέταλλα, τα δέντρα και οι άνθρωποι, όλα συνθέτονται από ενέργεια, όλα έχουν ενεργειακό πεδίο γύρω τους. Αυτό το ενεργειακό πεδίο, παρόλο που είναι αόρατο στο γυμνό μη εξασκημένο μάτι, εκτείνεται προς τα έξω από το αντικείμενο και ονομάζεται αύρα. Μοιάζει με την ατμόσφαιρα της Γης, όσο δηλαδή πιο κοντά στην επιφάνεια τόσο πιο πυκνή, ενώ αραιώνει καθώς απομακρυνόμαστε από αυτή. Επίσης, ομοίως με την ατμόσφαιρα, έχει πολλά επίπεδα.

 Στους ανθρώπους αυτό το ενεργειακό πεδίο εκτείνεται από τριάντα έως ενενήντα εκατοστά από το φυσικό σώμα, ή και περισσότερο. Ανάλογα με το ενεργειακό επίπεδο του ανθρώπου και το επίπεδο πνευματικής εξέλιξης, η Αύρα μπορεί να εκτείνεται μέχρι και πάνω από δεκαπέντε μέτρα από το σώμα! Οι περισσότεροι πίνακες ιερών ανθρώπων και αγίων απεικονίζουν μια ακτινοβόλα λάμψη γύρω από το σώμα τους, ιδιαίτερα γύρο από το κεφάλι τους. Αυτή η λάμψη απεικονίζει τέλεια ένα καλά
ανεπτυγμένο ενεργειακό πεδίο ή Αύρα.

 Η ανθρώπινη Αύρα περιλαμβάνει αρκετά χρώματα, που ποικίλουν: κόκκινο, μπλε, μαύρο, γκρι, ροζ, βυσσινί, λευκό κ.λπ.. Η ροή των χρωμάτων βέβαια, εξαρτάται από ένα σύνολο παραγόντων. Εάν κάποιος είναι θυμωμένος η αύρα θα εμφανίσει κόκκινα χρώματα, ενώ αν κάποιος είναι θλιμμένος ή σε ασταθή διάθεση, τείνει να παίρνει γκρίζο χρώμα. Εμφανίζει ανταύγειες ροζ, βιολετί και μπλε, όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε ισορροπία και είναι χαρούμενος.

 Εάν ορίσουμε το Ανθρώπινο Ενεργειακό Πεδίο ως όλα τα πεδία και τις απόρροιες του ανθρώπινου σώματος, μπορούμε να διαπιστώσουμε πως πολλά από τα γνωστότερα συστατικά του ανθρώπινου ενεργειακού πεδίου έχουν μετρηθεί στο εργαστήριο. Αυτά είναι ηλεκτροστατικά, μαγνητικά, ηλεκτρομαγνητικά, ηχητικά, θερμικά και οπτικά συστατικά του ανθρώπινου ενεργειακού πεδίου. Αύρα λοιπόν είναι το εξωτερικό περίβλημα του φυσικού μας σώματος και είναι η ασπίδα μας, το κουκούλι που μας προστατεύει από τις εξωτερικές επιδράσεις.

 Όταν πρωτογνωρίζετε κάποιον, ακόμα και αν δεν έχετε μιλήσει καθόλου μαζί του, μπορεί να σχηματίσετε μια πρώτη εντύπωση που αναφέρεται στο ότι νιώθετε καλά ή άσχημα απέναντί του. Η προσωπικότητα ενός ατόμου είναι γραμμένη στην ενέργεια που τον περιβάλλει. Ακόμα και εάν δεν έχετε τα χαρίσματα ενός ψυχικού και εάν δεν έχετε τη δυνατότητα να βλέπετε Αύρες, το φυσικό σας ένστικτο μπορεί να νιώσει την ενεργειακή υπογραφή του ανθρώπου αυτού και να σας οδηγήσει. Για παράδειγμα, εάν προχωράτε στο δρόμο, περνάτε δίπλα από πολλούς άλλους διαβάτες. Μέσα σε μια στιγμή, μπορείτε να διακρίνετε ανάμεσα σε τόσους ξένους, ποιος σας φαίνεται να άξιζε την εμπιστοσύνη σας και για ποιους θα επιλέγατε να περάσετε το δρόμο απέναντι για να τους αποφύγετε.


Κάποιοι πιθανόν θα ισχυριστούν πως οι εντυπώσεις αυτές οφείλονται στην εξωτερική εμφάνιση όλων αυτών των ανθρώπων, στα ρούχα τους ή στις εκφράσεις των προσώπων τους, ή ακόμα και με το ότι παρουσιάζουν ομοιότητες ή διαφορές με οικεία σας πρόσωπα ή πρόσωπα που σας κάνουν να νιώθετε άβολα. Αυτές είναι πλήρως αποδεκτές ερμηνείες, αλλά επίσης, η δυνατότητά μας να νιώθουμε τις προθέσεις και τη φιλικότητα ενός άλλου ατόμου, μπορεί να σχετίζεται και με την έκτη αίσθηση μας, ένα είδος διαισθητικής ευαισθησίας.

 Οι άνθρωποι που έχουν εκπαιδευτεί σε εναλλακτικές θεραπευτικές τεχνικές όπως αυτή του Reiki, της Ύπνωσης, ή ακόμα και όσοι έχουν το χάρισμα του θεραπευτικού αγγίγματος, μπορούν να αξιοποιήσουν και να χειριστούν αυτές τις ισχυρές ενέργειες που περιβάλλουν κάθε άτομο. Κάποιοι μπορούν να ανοίξουν τα ενεργειακά κανάλια, να καθαρίσουν και να επαναφέρουν σε ισορροπία τα ενεργειακά πεδία όσων το έχουν ανάγκη. Μια καθαρή, υγιής και ισορροπημένη αύρα μπορεί ουσιαστικά να επηρεάσει το νου κάθε ανθρώπου και πολλές φορές να συμβάλλει στη θεραπεία αρκετών προβλημάτων.

 Αντίθετα, μια Αύρα που είναι ανοιχτή σε έντονα αρνητικό περιβάλλον, που βομβαρδίζεται με στρεσογόνους παράγοντες, αισθήματα ακύρωσης, πικρία, προσβολή, ενοχές, κλπ., μπορεί να συμβάλλει στην εγκατάσταση μιας νόσου. Η κατάθλιψη, η χρόνια κόπωση και η ορμονική ανισορροπία μπορούν να οφείλονται απλά σε μια ασταθή Αύρα.

 Αυτές οι ασθένειες με τη σειρά τους, μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρότερες παθήσεις, όπως ακόμα και ο καρκίνος ή να μην αφήνουν τον οργανισμό να αντιμετωπίσει μια οποιαδήποτε πάθηση. Η Αύρα μπορεί να αναπτύξει οπές, σπασίματα, και περιοχές σκοτεινές, λιμνάζουσας ενέργειας, που μοιάζει πολύ με το νέφος, τη μόλυνση και τις τρύπες στο στρώμα του όζοντος στη γήινη ατμόσφαιρα. Για το λόγο αυτό το πεδίο της αύρας ενός ατόμου πρέπει να καθαρίζεται περιοδικά και να επιδιορθώνεται, ιδιαίτερα μετά από κάποιο τραύμα, όπως μια εγχείρηση ή ένα ατύχημα. Έτσι θα επιδιορθωθούν τα σπασίματα και το σχισίματα που είναι δυνατό να δημιουργήσουν αναστατώσεις, ανισορροπίες και διαρροές στην Αύρα. Μπορούμε να δυναμώσουμε το σώμα και το ενεργειακό πεδίο με ειδικές ενεργειακές ασκήσεις,  και καλή κατάσταση του φυσικού σώματος (καλή διατροφή και άσκηση), ενώ μπορούμε να καθαρίσουμε το ενεργειακό πεδίο με το να μάθουμε αρχικά να το αντιλαμβανόμαστε και στην συνέχεια να το καθαρίζουμε. (Ο καθαρισμός από άλλους δεν συνιστάται, γιατί το Αυρικό πεδίο αλλάζει συνέχεια και χρειάζεται να γνωρίζουμε μόνοι μας να το καθαρίζουμε, όπως μόνοι μας καθαρίζουμε και το φυσικό μας σώμα. Έτσι ο άνθρωπος γίνεται Αυτάρκης, όπως θα χρειαστεί να είμαστε όλοι στο καινούργιο σκαλοπάτι της εξέλιξης.) Γενικά, τα άτονα χρώματα δηλώνουν συμφόρηση, κατάπτωση και ανισορροπία, ενώ τα ζωηρά χρώματα δηλώνουν υγεία και ζωτικότητα.

 Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τα σώματα του ενεργειακού μας πεδίου.

1.       ΑΙΘΕΡΙΚΟ ΣΩΜΑ

Το σώμα των αισθήσεων. Ζέστη - κρύο. Άνεση - δυσφορία.

Όλα αυτά τα αισθανόμαστε πρώτα στο αιθερικό και μετά φεύγει το σήμα στους αισθητήρες,  επεξεργάζεται ο εγκέφαλος και δημιουργεί αντίδραση το υλικό σώμα. Αν π.χ. έχει μουδιάσει το χέρι και δεν αισθανόμαστε τίποτα, αυτό σημαίνει πώς σε αυτό το σημείο έφυγε το αιθερικό και το υλικό δεν νιώθει τίποτα. Χρειάζεται εξάσκηση για να μάθουμε να νιώθουμε το αιθερικό μας σώμα.

Το αιθερικό σώμα είναι ένα ακριβές αντίγραφο του φυσικού σώματος. Διαπερνά το υλικό σώμα και ακολουθεί τις ίδιες γραμμές με αυτό αλλά είναι μεγαλύτερο κατά 3-5 εκ. Είναι φτιαγμένο από αιθέρα. Σε αυτό το επίπεδο αισθανόμαστε όλες τις φυσικές αισθήσεις, οδυνηρές και ευχάριστες. Όπου υπάρχει πόνος στο σώμα μας, υπάρχει άμεση αντιστοιχία με δυσλειτουργία στο πρώτο επίπεδο. Αυτό το επίπεδο έχει την τάση να είναι λεπτό, φίνο και με χρώμα μπλε του νερού για τα ήρεμα και ευαίσθητα άτομα ενώ για τους δυνατότερους και ρωμαλέους έχει σκουρόχρωμο γκρι-μπλε χρώμα. Θεωρείται η ενεργειακή μήτρα του φυσικού σώματος.
Κάθε όργανο, έχει το αντίστοιχό του, στο αιθερικό σώμα. Όσο περισσότερο συνδεόμαστε με το σώμα μας, το φροντίζουμε, το ασκούμε, τόσο δυνατότερο και πιο ανεπτυγμένο θα είναι αυτό το επίπεδο. Σε αυτό ακριβώς το επίπεδο υπάρχουν τα ενεργειακά μονοπάτια που λέγονται μεσημβρινοί. Αν το πρώτο μας επίπεδο είναι δυνατό, θα έχουμε ένα πολύ ισχυρό υλικό σώμα και θα απολαμβάνουμε όλες τις ευχάριστες αισθήσεις που το ακολουθούν, συμπεριλαμβανομένων της απόλαυσης της αίσθησης του κορμιού μας, των αισθημάτων ζωτικότητας, της φυσικής δραστηριότητας, της φυσικής επαφής, του σεξ, και του ύπνου. Επίσης περιλαμβάνει την απόλαυση της γεύσης, της όσφρησης, της ακοής και της όρασης.

 Αντίθετα, αν δεν φροντίζουμε το σώμα μας αυτό το επίπεδο θα γίνει επίσης αδύναμο, οι γραμμές θα σπάσουν, θα μπερδευτούν ή θα είναι υποφορτισμένες. Γίνονται λεπτότερες και αραιότερες στα σημεία εκείνα που φροντίζουμε λιγότερο. Αν το πρώτο μας επίπεδο είναι αδύναμο, θα βιώνουμε το φυσικό μας σώμα ως αδύναμο και δεν θα θέλουμε να έχουμε επαφή με όλες τις απολαύσεις των αισθήσεων που έχουν σχέση με αυτό. Το πιθανότερο είναι να συνδέεστε με μερικές από τις γραμμές ενέργειας αλλά όχι με όλες. Στην πραγματικότητα κάποιες δεν θα τις βιώνετε καθόλου ως απόλαυση. Μάλλον θα τις βιώνετε σαν κάτι που πρέπει να ανεχθείτε. Πιθανόν να απεχθάνεστε τις σωματικές δραστηριότητες κάθε είδους ή να σας αρέσει να τρώτε, αλλά να μη σας αγγίζουν. Ίσως σας αρέσει να ακούτε μουσική αλλά όχι το να είστε υποχρεωμένοι να τρώτε για να διατηρείτε το σώμα σας ζωντανό.

2.       ΑΣΤΡΙΚΟ ΣΩΜΑ - των συναισθημάτων μας.

 Το δεύτερο επίπεδο εκτείνεται πέραν του υλικού σώματος κατά 5-10 εκ. Συνδέεται με τα συναισθήματα ή με το πώς νοιώθουμε για τον εαυτό μας. Κάθε ενεργειακή κίνηση εκεί, αντιστοιχεί σε ένα συναίσθημα που έχουμε αναφορικά με τον εαυτό μας. Έντονα χρώματα νεφελώδους ενέργειας σχετίζονται με θετικά συναισθήματα. Σκοτεινότερες πιο βρώμικες σκιάσεις συνδέονται με αρνητικά συναισθήματα για τον εαυτό σας. Στο επίπεδο αυτό μπορούμε να βρούμε όλα τα χρώματα. Τα νέφη αυτά της ενέργειας ρέουν κατά μήκος των δομημένων γραμμών του πρώτου επιπέδου.

 Αν αφήνετε τα συναισθήματα σας να ρέουν, είτε θετικά είτε αρνητικά, η αύρα παραμένει ισορροπημένη. Ακόμη και τα αρνητικά συναισθήματα και οι αρνητικές ενέργειες που σχετίζονται με τα συναισθήματά σας, ελευθερώνονται και μεταμορφώνονται.

 Αν εμποδίζετε τον εαυτό σας να έχει συναισθήματα για εσάς (φθόνος, επιθετικότητα, απόγνωση, οργή, μνησικακία) σταματάτε τη ροή ενέργειας στο δεύτερο επίπεδο που αντιστοιχεί σε αυτά τα συναισθήματα. Και τότε αυτό το επίπεδο λιμνάζει, παράγοντας σταδιακά υποφορτισμένα, σκούρα, βρώμικα νέφη διαφόρων χρωμάτων που σχετίζονται με μη βιωμένα συναισθήματα για τον εαυτό σας. Αυτά τα νέφη με τη σειρά τους δρουν ως λίμνασμα και σε άλλα μέρη του σώματός. Φράζουν το σύστημα και καταστρέφουν την υγιή λειτουργία. Το λίμνασμα αυτό θα προκαλέσει με τον καιρό λίμνασμα στο δεύτερο και στο τρίτο επίπεδο του ενεργειακού σας πεδίου που συνορεύουν με αυτό.

 Αν το δεύτερο στρώμα είναι ισχυρό και φορτισμένο, απολαμβάνετε τη συναισθηματική σας σχέση με τον εαυτό σας. Αυτό σημαίνει ότι έχετε πολλά συναισθήματα για τον εαυτό σας αλλά δεν είναι άσχημα. Σημαίνει ότι σας αρέσει ο εαυτός σας και τον αγαπάτε και ότι απολαμβάνετε να είστε εσείς. Αν και το πρώτο επίπεδο είναι φορτισμένο, θα αγαπάτε τον εαυτό σας και θα αισθάνεστε όμορφα με αυτό, απολαμβάνοντας όλες τις φυσικές απολαύσεις που σας προσφέρει το σώμα σας.

Αν όμως είναι υποφορτισμένο και αδύναμο, είτε δεν θα έχετε πολλά συναισθήματα για τον εαυτό σας είτε δεν θα τα έχετε συνειδητοποιήσει. Αν πάλι είναι φορτισμένο αλλά είναι λιμνάζον ή σκούρο, δεν θα σας αρέσει ο εαυτός σας και ίσως ακόμα και να τον μισείτε. Καταπιέζοντας τα αρνητικά σας συναισθήματα, φτάνετε σε σημείο να καταπιέζεστε από την ίδια σας την απέχθεια προς τον εαυτό σας. Από αυτό το επίπεδο παράγονται οι εκφράσεις «εκτός εαυτού», «άρρωστος από ανησυχία», «ξινός άνθρωπος». Προσέξτε γιατί πρόκειται για κάτι περισσότερο από απλές εκφράσεις ή σχήματα λόγου. Γιατί μας έλκουν κάποιοι άνθρωποι και γιατί όχι κάποιοι άλλοι; Το αστρικό τους σώμα είναι αυτό που μας έλκει ή μας απωθεί. Όσο πιο συντονισμένοι είμαστε κι όσο περισσότερο αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε τα συναισθήματά μας και τι είναι αυτό που πυροδοτεί την τελμάτωση σ΄ αυτήν την ενέργεια, τόσο πιο ακριβής θα είναι η διαίσθησή μας.

3.       ΝΟΗΤΙΚΟ ΣΩΜΑ - των σκέψεών μας.

 Το τρίτο επίπεδο συνδέεται με το νοητικό ή λογικό κόσμο μας. Είναι το σώμα των σκέψεων, της γνώσης και της εμπειρίας και εκτείνεται 10-20 εκ. πέραν του υλικού σώματος. Οι δομικές γραμμές στο επίπεδο αυτό είναι πολύ εύθραυστες, σαν ένα πολύ λεπτό πέπλο. Οι κίτρινες σαν το λεμόνι ενεργειακές γραμμές αυτού του επιπέδου πάλλουν σε πολύ μεγάλο βαθμό. ( Η φωτεινότητά του, η πληρότητα και η ενέργεια ρέουν κατά μήκος σταθερών γραμμών φωτός, οι οποίες αντιστοιχούν στις νοητικές μας διαδικασίες και στην κατάσταση του νου.)

 Όταν το επίπεδο αυτό είναι ισορροπημένο και υγιές, ο λογικός και διαισθητικός νους μας συνεργάζονται αρμονικά σαν μονάδα, και εμείς βιώνουμε διαύγεια, ισορροπία και μιαν αίσθηση καταλληλότητας. Όταν τα τρία πρώτα επίπεδα της αύρας μας είναι συγχρονισμένα, έχουμε την αίσθηση της αυτοαποδοχής, της ασφάλειας και της καταλληλότητας, αλλά και ένα αίσθημα προσωπικής ισχύος.

 Αν το τρίτο πεδίο είναι δυνατό και φορτισμένο, θα έχουμε έναν δυνατό και καθαρό νου που θα μας εξυπηρετεί απόλυτα, μια δραστήρια, υγιή νοητική ζωή και ενδιαφέρον για μάθηση. Αν όμως είναι ασθενικό και υποφορτισμένο, θα λείπει η νοητική ευστροφία ή η διαύγεια. Όταν οι σκέψεις μας είναι αρνητικές, τότε οι παλμοί στο πεδίο είναι βραδύτεροι, οι γραμμές είναι σκούρες και στρεβλωμένες. Αυτές οι αρνητικές σκεπτομορφές είναι η μορφή που ανταποκρίνεται στην καθ’ έξιν αρνητική νοητική διαδικασία μας. Είναι δύσκολο να αλλάξουν επειδή δείχνουν λογικές σε αυτόν που τις βιώνει.



Αν το πρώτο και το δεύτερο πεδίο σας είναι ασθενικά, ενώ το τρίτο είναι ισχυρό και ενεργοποιημένο, θα έχετε την τάση να ζείτε περισσότερο μέσα στο νου σας, παρά μέσα στα συναισθήματα και το σώμα σας. Θα σας ενδιαφέρει περισσότερο να λύνετε τα προβλήματά σας με την συμπερασματική λογική των πραγμάτων, παρά λαμβάνοντας υπόψη τα συναισθήματα σας για κάθε απόφαση, γεγονός που αυτόματα θα περιορίζει τις εμπειρίες της ζωής σας.
Οι αρνητικές σκεπτομορφές πιέζονται επίσης να εκδηλωθούν στην πράξη από τα λιμνάζοντα συναισθήματα από το δεύτερο και το τέταρτο επίπεδο που είναι ακριβώς δίπλα σας. Με άλλα λόγια, όταν προσπαθούμε να μην αισθανόμαστε αρνητικά συναισθήματα για τον εαυτό μας (δεύτερο επίπεδο) ή και για κάποιο άλλο άτομο (τέταρτο επίπεδο), διακόπτουμε τη ροή της ενέργειας στα δύο αυτά επίπεδα και η ενεργειακή ροή παραμορφώνεται εξ αιτίας αυτής της συμπίεσης.

 Ένας άλλος τρόπος να το κατανοήσουμε αυτό είναι να θυμόμαστε ότι η φυσική κατάσταση της ενέργειας είναι η συνεχής κίνηση. Όταν αυτή η κίνηση διακόπτεται στο δεύτερο και στο τέταρτο επίπεδο ώστε να σταματήσουν τα αρνητικά συναισθήματα, ένα μέρος της κεκτημένης ταχύτητας της κίνησης μεταφέρεται στο τρίτο επίπεδο και το μέρος αυτό της κεκτημένης ταχύτητας προκαλεί νοητική δραστηριότητα. Η δραστηριότητα αυτή διαστρεβλώνεται επειδή δεν είναι ελεύθερη να κινηθεί φυσιολογικά και συμπιέζεται τόσο από τις υπερκείμενες όσο και από τις υποκείμενες προς αυτήν ενέργειες.

 Η συνήθεια να διατηρούμε αρνητικές σκεπτομορφές υποστηρίζεται από την κουλτούρα μας και τα Εγρηγορότα που τρέφονται με την ενέργεια των ανθρώπων. Είναι πιο αποδεκτό στην κοινωνία μας να κάνουμε αρνητικές σκέψεις για τους ανθρώπους και να τους συκοφαντούμε πίσω από την πλάτη τους, από το να εκφράζουμε αρνητικά συναισθήματα ενώπιον τους. Θα ήταν πιο υγιές να κοιτάξουμε μέσα μας και να βρούμε τα αρνητικά συναισθήματα που έχουμε για τον εαυτό μας. Κατά κανόνα, έχουμε αρνητικά συναισθήματα για κάποιον άλλον επειδή η αλληλεπίδραση με αυτό το άτομο προκαλεί κάποιου είδους αρνητικά συναισθήματα εναντίον του εαυτού μας.

 Οι αναμνήσεις, έχουν μια ισχυρή σχέση με αυτό το επίπεδο. Μια νοητική ενέργεια συνδυασμένη με μια αρνητική αστρική ενέργεια μπορεί να είναι μια διαρροή για το σύνολο της ενέργειάς μας για πολλά χρόνια και να επηρεάζει τη φυσική και πνευματική μας κατάσταση.

 Πρέπει να αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε ότι κάθε εμπειρία που έχουμε, αφήνει ένα αποτύπωμα στο μονοπάτι της ενέργειάς μας. Η στάση μας απέναντι στα γεγονότα και η ικανότητά μας να απελευθερωνόμαστε από τις αρνητικές εμπειρίες είναι ένδειξη γενικότερης υγείας και καλής κατάστασης της νοητικής μας ενέργειας. Το πιο σημαντικό εδώ είναι η στάση μας.

 


4.       ΑΙΤΙΑΤΟ Ή ΚΑΡΜΙΚΟ ΣΩΜΑ

 Αυτό είναι το αθάνατο σώμα. Είναι το σώμα που πιστεύεται πως μεταφέρεται από ζωή σε ζωή. Συμπεριλαμβάνει την ενέργεια που δέχεστε για κάθε πράξη που κάνετε ή προτίθεστε να κάνετε. Οι περισσότεροι έχουμε ακούσει για την έννοια του κάρμα, πως ότι ανεβαίνει, κατεβαίνει, πως ότι δίνουμε παίρνουμε. Το κάρμα αποτελεί τη βάση της φιλοσοφίας για τη μετενσάρκωση.

Το τέταρτο επίπεδο φέρει ολόκληρο τον κόσμο των σχέσεών μας. Από το επίπεδο αυτό αλληλεπιδράμε με τους άλλους ανθρώπους, τα ζώα, τα φυτά, τα άψυχα αντικείμενα, τη Γαία, τον Ήλιο, τα αστέρια και ολόκληρο το Σύμπαν. Είναι το επίπεδο της σύνδεσης «εγώ-εσύ».

 Εδώ βρίσκονται τα συναισθήματά μας για τους άλλους. Η ενέργεια αυτού του επιπέδου φαίνεται πυκνότερη από την ενέργεια του δεύτερου, παρόλο που ανήκει σε ανώτερο δονητικό επίπεδο.

 Σε αντίθεση με την ενέργεια του δευτέρου, που μοιάζει με χρωματιστά σύννεφα, η ενέργεια του τετάρτου μοιάζει μάλλον με χρωματιστό ρευστό. Και αυτή περιέχει επίσης όλα τα χρώματα.

 Αν το τέταρτο επίπεδο έχει υπερφορτισμένη ενέργεια ή εκείνο που οι θεραπευτές ονομάζουν  ‘’ενέργεια χαμηλών δονήσεων’’, αυτή θα γίνει αντιληπτή ως σκούρο, παχύ, βαρύ ρευστό, τη λεγόμενη «Αυρική βλέννα» και ενεργεί ακριβώς όπως οι βλέννες που μαζεύονται στο σώμα όταν κρυολογήσουμε. Αυτή η αυρική βλέννα έχει πολύ ισχυρή αρνητική επίπτωση στο σώμα, προκαλώντας πόνο, δυσφορία, αίσθημα βάρους, εξάντληση και τελικά ασθένεια.

 Η ενέργεια του τέταρτου επίπεδου μπορεί να φτάσει από τη μία άκρη του δωματίου ως την άλλη, μέχρι ένα άλλο άτομο. Όταν δύο άτομα αλληλεπιδρούν, ανοιχτά ή συγκαλυμμένα, μεγάλα ρεύματα έγχρωμου, ρευστού πλάσματος προβάλλουν από το πεδίο του ενός στο πεδίο του άλλου. Η φύση της αλληλεπίδρασης ταιριάζει με τη φύση της συνειδητότητας αυτών των ενεργειακών ρευμάτων.

Τι σημαίνει αυτό; Για παράδειγμα, αν στην αλληλεπίδραση υπάρχει πολύ αγάπη, θα υπάρχει πολύ γλυκιά ροζ ενέργεια που ρέει σε απαλά κύματα. Αν υπάρχει φθόνος θα είναι σκούρα, γκριζοπράσινη, γλοιώδης και κολλώδης. Αν υπάρχει πάθος, το ροζ θα έχει πολύ πορτοκαλί μέσα του, με ένα διεγερτικό αποτέλεσμα. Τα κύματα θα είναι πιο γρήγορα, με υψηλότερες κορυφές, ενώ στην περίπτωση θυμού, η ενέργεια θα είναι βίαιη, αιχμηρή, κοφτερή, διεισδυτική, επιθετική και σκούρα κόκκινη.

 Το τέταρτο επίπεδο περιέχει όλη την αγάπη και τη χαρά καθώς και όλη την πάλη και τον πόνο των σχέσεων. Όσο περισσότερο αλληλεπιδρούμε με κάποιον, τόσο πιο ενεργειακές σχέσεις δημιουργούμε μαζί του. Αν το τέταρτο επίπεδο είναι ισχυρό και φορτισμένο, η τάση σας θα είναι να έχετε πολλές και καλές σχέσεις με τους άλλους. Οι φίλοι και η οικογένειά σας θα αποτελούν μεγάλο και σημαντικό μέρος της ζωής σας. Κατά πάσα πιθανότητα θα σας αρέσει να βρίσκεστε μαζί με άλλους και μάλλον σε μια απασχόληση που σχετίζεται με την προσφορά υπηρεσίας στους ανθρώπους.
Το σημαντικότερο ρόλο στη ζωή σας παίζουν η αγάπη και η καρδιά σας. Αν είναι υποφορτισμένο, οι σχέσεις σας με τους άλλους ανθρώπους ίσως να έχουν μικρότερη σημασία για σας. Μάλλον θα είστε μοναχικός τύπος και ίσως δεν έχετε στενές σχέσεις με τους άλλους, θα έχετε προβλήματα και θα μένετε με την αίσθηση ότι οι σχέσεις είναι ο μεγαλύτερος μπελάς. Ίσως να αισθάνεστε καταπίεση από τους άλλους ιδιαίτερα όταν κάποιοι έχουν πιο ισχυρό τέταρτο από το δικό σας η ενέργεια τους οποίου υπερισχύει του πεδίου σας.

 Έχουμε γεννηθεί με χορδές στο Αυρικό επίπεδο που μας συνδέουν με τους γονείς μας και τον εαυτό μας σαν τον ομφάλιο λώρο. Οι χορδές αυτές εξελίσσονται, όπως και η Αύρα κατά τα στάδια της ανάπτυξης στην παιδική ηλικία. Οι χορδές αυτές αντιπροσωπεύουν τις σχέσεις μας με τον κάθε γονιό και κάθε μία είναι το πρότυπο του τρόπου με το οποίο θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε σχέσεις είτε με τους άντρες είτε με τις γυναίκες στη ζωή μας. Κάθε νέα σχέση αναπτύσσει περισσότερες χορδές.

 Τα τρία πρώτα πεδία της αύρας μας αντιπροσωπεύουν τις υλικές, νοητικές και συναισθηματικές εμπειρίες του κόσμου μας μέσα στο υλικό σώμα. Το τέταρτο επίπεδο σχέσεων αντιπροσωπεύει τη γέφυρα μεταξύ του υλικού και του πνευματικού κόσμου. Τα τρία ανώτερα επίπεδα αντιπροσωπεύουν την υλική, τη συναισθηματική και τη νοητική εμπειρία του πνευματικού μας κόσμου.

5.       ΜΠΟΥΤΧΙΚΟ Ή ΒΟΥΔΙΚΟ (ΔΙΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΣΩΜΑ)  το οποίο έχει σχέση  με την πατρογονική μας ενέργεια και καθορίζει την σχέση μας με την κοινωνία. Έχει σχέση με την χώρα, την πόλη που ζούμε, τα ήθη, τα έθιμα.

Το πέμπτο επίπεδο είναι το επίπεδο της θείας θέλησης. Όταν μαθαίνετε να το διακρίνετε σας δημιουργεί λίγη σύγχυση, επειδή στο πέμπτο επίπεδο όλα δείχνουν ανεστραμμένα, σαν σε αρνητικό φωτογραφίας. Αυτό που συνήθως βιώνετε σαν κενό χώρο, στην πραγματικότητα είναι φωτισμένο με χρώμα μπλε του κοβαλτίου και όσα βιώνετε σαν συμπαγή αντικείμενα αποτελούνται από κενές καθαρές γραμμές ενέργειας. Αποτελεί πρότυπο για το πρώτο επίπεδο της αύρας.

 Στο πέμπτο επίπεδο υπάρχει μια κενή εγκοπή ή αυλάκι, μέσα στην οποία εφαρμόζει κάθε μπλε γραμμή του φωτός του πρώτου πεδίου. Το πέμπτο επίπεδο διατηρεί στη θέση του το πρώτο. Φαίνεται σαν ο χώρος να είναι γεμάτος με άμορφη και μη διαφοροποιημένη ζωή. Για να αποκτήσει η ζωή συγκεκριμένη μορφή, είναι απαραίτητο να αδειάσουμε πρώτα το χώρο για να δημιουργηθεί μέρος για αυτήν.

 Αυτό το επίπεδο περιέχει όχι μόνο το σχήμα για το σώμα σας αλλά και το σχήμα κάθε άλλης ζωής. Περιέχει το εξελικτικό πρότυπο της ζωής η οποία εκδηλώνεται σε μορφή. Η θεία θέληση είναι η θεία πρόθεση εκδηλωμένη σε πρότυπο και μορφή. Το προσωπικό βίωμα του επιπέδου αυτού είναι το πιο δύσκολο να εξηγηθεί επειδή το λεξιλόγιο μας δεν διαθέτει τις κατάλληλες λέξεις.

 Η θεία αυτή θέληση υπάρχει μέσα μας και παντού γύρω μας. Εναπόκειται στην ελεύθερη βούλησή σας είτε να ευθυγραμμιστείτε με τη θεία θέληση είτε όχι. Η θεία θέληση είναι το υπόδειγμα, το πρότυπο για το μεγάλο εξελικτικό σχέδιο της ανθρωπότητας και του σύμπαντος. Το πρότυπο αυτό είναι ζωντανό, παλλόμενο και συνεχώς εκτυλισσόμενο και έχει μια πανίσχυρη αίσθηση θέλησης και σκοπού. Το βίωμα του είναι βίωμα απόλυτης τάξης, ένας κόσμος ακριβείας και ένα επίπεδο επακριβών τόνων. Αυτό είναι το επίπεδο των συμβόλων.

 Αν είστε ευθυγραμμισμένοι με τη θεία θέληση, το πέμπτο σας επίπεδο θα είναι δυνατό και γεμάτο ενέργεια. Το πρότυπό του θα ταιριάζει με το συμπαντικό πρότυπο της θείας θέλησης. Θα αισθάνεστε μεγάλη δύναμη και σύνδεση με ότι υπάρχει γύρω σας επειδή θα είστε σε σωστή θέση ως προς το σκοπό σας και συγχρονισμένοι με όλες τις θέσεις και τους σκοπούς. Αν ανοίξετε την όρασή σας ως προς το επίπεδο αυτό, θα δείτε ότι στην πραγματικότητα συν-δημιουργείτε αυτό το ζωντανό, παλλόμενο πρότυπο που προσδιορίζει την τάξη του κόσμου. Η θέση σας στο συμπαντικό σχέδιο των πραγμάτων καθορίζεται και δημιουργείται από σας, σε ένα βαθύτερο επίπεδο μέσα σας.

 Αν το πέμπτο σας είναι ισχυρό ανήκετε στα άτομα που αντιλαμβάνονται και διατηρούν την τάξη στη ζωή τους. Το σπίτι σας είναι καθαρό, είστε πάντα στην ώρα σας και κάνετε τη δουλειά σας πολύ καλά, ασχέτως πόσος κόπος απαιτείται. Η βούλησή σας λειτουργεί πολύ σωστά και είναι ευθυγραμμισμένη με τη θεία θέληση είτε γνωρίζετε σχετικά με αυτήν είτε όχι. Γνωρίζετε την τάξη ως συμπαντική αρχή και ίσως να είστε συνδεδεμένοι με τον υπέρτατο σκοπό ή πρότυπο στη ζωή σας. Αν απ΄ την άλλη, δεν είστε ευθυγραμμισμένοι με την θεία θέληση, το πρότυπο του Αυρικού πεδίου σας θα είναι διαστρεβλωμένο. Δεν θα ταιριάζει με το μεγάλο συμπαντικό πρότυπο και δεν θα αισθάνεστε συνδεδεμένοι με ότι υπάρχει γύρω σας. Δεν θα ξέρετε ούτε τη θέση σας στη συμπαντική διάταξη των πραγμάτων, ούτε και τον σκοπό σας.
 Στην πραγματικότητα, η άποψη ότι υπάρχει κάτι τέτοιο ίσως δεν σημαίνει τίποτε για σας. Θα μοιάζει σαν κάποιος να πρόκειται να σας στήσει παγίδες και να καθορίζει τη θέση σας για λογαριασμό σας. Και φυσικά αυτή η θέση δεν θα σας αρέσει. Πιθανόν να σας φοβίζει η ξεκάθαρη θέληση και η ακρίβεια. Μάλλον, είτε θα αρνιέστε τη σημασία της σαφήνειας, της τάξης και της θέσης είτε θα επαναστατείτε εναντίον της. Αν έχετε αμφιβολίες για την αξία του εαυτού σας, ίσως βιώνετε το πέμπτο επίπεδο απρόσωπο και χωρίς αγάπη, επειδή στο επίπεδο αυτό προέχει ο σκοπός και όχι τα συναισθήματά σας.

Αν το επίπεδο αυτό δεν είναι ισχυρό, δεν θα είστε μεθοδικός στη ζωή σας. Δεν ενδιαφέρεστε να έχετε τα πάντα καθαρά και τακτοποιημένα. Αντίθετα, κάτι τέτοιο θα σας είναι πολύ δύσκολο.

 Η τάξη ίσως να φαίνεται σαν τρομερό εμπόδιο στην ελευθερία σας. Μπορεί μάλιστα να κατακρίνετε αυτούς που είναι τακτικοί και να λέτε ότι αυτό εμποδίζει τη δημιουργικότητα. Ίσως δεν έχετε και καλή σχέση με τη θεία θέληση ή με τον σκοπό της ζωής σας. Πιθανόν να δυσκολεύεστε να κατανοήσετε πολύπλοκα συστήματα ή γενικότερα πρότυπα των πραγμάτων.

 Αν το δεύτερο και το τέταρτο πεδίο σας είναι αδύναμα, και το πρώτο, τρίτο και πέμπτο είναι ισχυρά, μπορεί κάλλιστα να εξουδετερώνετε τη δημιουργική σας ελευθερία με μια δικτατορική μορφή τάξης. Ωστόσο, αν μπορέσετε να αποδεσμευτείτε από τα αρνητικά σας συναισθήματα και να ξεπεράσετε την αντίστασή σας σε έναν τόσο τέλειο κόσμο, θα έχετε κάνει το πρώτο βήμα για να βρείτε τη θέση σας και τον σκοπό και τα πάντα μπορούν να αλλάξουν. Θα αρχίσετε να αισθάνεστε ασφαλείς επειδή αποτελείτε μέρος ενός μεγάλου θεϊκού σχεδίου. Ίσως να βιώσετε τον εαυτό σας ως ένα σπινθήρα φωτός μέσα σε αυτό το μεγάλο και παλλόμενο δίκτυο φωτός. Στην πραγματικότητα εσείς οι ίδιοι παράγετε αυτό το δίκτυο, από το δικό σας φως, όπως κάνουν και όλοι οι άλλοι.

 Αν ανοίξετε την Ανώτερη Αισθητική Αντίληψή σας στο επίπεδο αυτό μπορείτε να αισθανθείτε και να δείτε το σχέδιο. Θα βιώσετε τον εαυτό σας και τον κόσμο ως αγνό λευκό φως, σχεδόν σαν κενό χώρο σε ένα πλαίσιο με χρώμα μπλε του κοβαλτίου. Η αναγνώριση ύπαρξης του επιπέδου αυτού και ο διαλογισμός πάνω στο εξελικτικό σχέδιο βοηθούν πολύ στην ευθυγράμμιση της ζωής σας με τον σκοπό της και διευκολύνουν την εξέλιξή της. Αυτό σημαίνει αποδοχή του ποιος είστε, όχι του τι φαίνεται σωστό σύμφωνα με τα κοινωνικά πρότυπα. Έτσι, αναγνωρίζετε πως είστε μια πηγή δημιουργικότητας, διαφορετική από οτιδήποτε άλλο σε ολόκληρο το σύμπαν.






6.       ΑΤΜΑΝΙΚΟ –ΑΤΜΙΚΟ – ΑΤΜΑ=ΨΥΧΗ

Το έκτο επίπεδο μοιάζει με όμορφες ακτίνες φωτός που ακτινοβολούν προς όλες τις κατευθύνσεις και εκτείνονται σε απόσταση περίπου ογδόντα εκατοστών από το σώμα. Περιέχει όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου σε ιριδίζοντες τόνους. Δεν είναι δομημένο και έχει πολύ υψηλή συχνότητα.

 Τα φωτοστέφανα στις εικόνες των αγίων και των αγγέλων είναι μια συμβολική απεικόνιση αυτής της ενέργειας. Όταν είναι υγιές, τότε είναι λαμπερό και φορτισμένο. Οι δέσμες ενέργειας ξεπροβάλλουν από το σώμα σαν πανέμορφες, γεμάτες, ευθείες ακτίνες φωτός. Όσο πιο φωτεινό και φορτισμένο είναι το επίπεδο αυτό, τόσο περισσότερο έχουμε συνειδητή επίγνωση του, σε σχέση με το ανθρώπινο βίωμα. Αυτό είναι το επίπεδο των συναισθημάτων μέσα στο πλαίσιο του κόσμου του πνεύματός μας. Είναι το επίπεδο της θείας αγάπης. (Θεϊκό Σώμα)

 Η παραμονή σε αυτό το επίπεδο της συνειδητής επίγνωσης, επιδρά καταπραϋντικά στο σώμα. Περιλαμβάνει την έκσταση μέσα στην πνευματικότητα μας και το βιώνουμε ως πνευματική αγάπη, χαρά, αγαλλίαση και ευδαιμονία. Φτάνουμε στο βιωματικό αυτό επίπεδο κατασιγάζοντας το θορυβώδη νου μας και ακούγοντας. Το προσεγγίζουμε με το διαλογισμό, με την μουσική ‘’Συγχρονισμού ημισφαιρίων’’  ή την εκλεκτή μουσική, τους ψαλμούς ή την ονειροπόληση- Ύπνωση.

 Εδώ υπάρχουν έντονα συναισθήματα διεύρυνσης, στο πλαίσιο των οποίων επικοινωνούμε, σε κατάσταση αδελφότητας, με όλα τα όντα του πνευματικού κόσμου των διαφόρων ουρανών καθώς και με όλα τα ανθρώπινα πλάσματα, τα φυτά και τα ζώα της γης. Εδώ ο καθένας μας είναι σαν την αχλή γύρω από το κερί. Είμαστε ακτίνες φωτός με ιριδίζον φιλντισένιο χρώμα που προβάλλουν από ένα κεντρικό φως.


Αν το έκτο είναι αδύναμο, χωρίς πολύ ενέργεια δεν θα έχετε πολλές πνευματικές εμπειρίες. Ίσως να μη ξέρετε καν για ποιο πράγμα πρόκειται όταν ακούτε άλλους να μιλούν σχετικά. Όταν είναι υποφορτισμένο ή ασθενικό, είναι πολύ δύσκολο να βιώσουμε οτιδήποτε σε αυτό. Έχουμε αόριστα συναισθήματα ότι ο Θεός είναι άρρωστος, ή ότι Θεός, ουρανός, πνευματικότητα δεν φαίνεται να υπάρχουν και επομένως θεωρούμε ότι αυτοί που έχουν τέτοιες εμπειρίες μάλλον έχουν φαντασιώσεις και ζουν σε έναν φανταστικό κόσμο δικής τους κατασκευής.

 Όταν το επίπεδο αυτό δεν είναι υγιές, είναι σκούρο, λεπτό, υποφορτισμένο και οι φωτεινές του αχτίνες χάνουν τη φόρμα τους. Αυτό συνήθως είναι αποτέλεσμα έλλειψης πνευματικής τροφής η οποία μπορεί να οφείλεται σε πολλά πράγματα, όπως το να έχουμε μεγαλώσει σε περιβάλλον που δεν τη συμπεριλαμβάνει, άρα απλώς δεν υπάρχει. Το να έχουμε κάποιο τραύμα σχετικά με τη θρησκεία, που να οδηγεί σε απόρριψη της θρησκείας αυτής και της πνευματικότητας γενικότερα. Το να έχουμε κάποιο τραύμα άλλης, προσωπικής φύσης που να κατέληξε στην εκ μέρους μας απόρριψη του Θεού.

 Στην πρώτη περίπτωση, το έκτο επίπεδο είναι απλώς υποφορτισμένο και το άτομο δεν ξέρει ότι χρειάζεται πνευματική τροφή. Στις επόμενες περιπτώσεις το έκτο επίπεδο είναι διαχωρισμένο από τα άλλα επίπεδα. Μπορούμε πραγματικά να δούμε ένα κενό ανάμεσα στα επίπεδα και οι κανονικοί δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ τους είναι κλεισμένοι.

 Αν το έκτο σας είναι πολύ ισχυρότερο από όλα τα άλλα, ίσως χρησιμοποιείτε την πνευματική εμπειρία για να αποφύγετε τη ζωή στο υλικό πεδίο. Πιθανόν να αναπτύξετε μια παιδιάστικη άποψη για τη ζωή και να περιμένετε από αυτήν να σας φροντίζει, σαν εσείς να ζούσατε μόνο στον πνευματικό κόσμο. Ίσως χρησιμοποιείτε τις εμπειρίες αυτές για να καταστήσετε τον εαυτό σας κάτι ιδιαίτερο και να αποδείξετε ότι είστε καλύτεροι από τους άλλους επειδή τις έχετε. Αυτό αποτελεί απλώς άμυνα κατά του φόβου για το γεγονός ότι είστε υποχρεωμένοι να ζείτε στο υλικό πεδίο.

 Η άμυνα αυτή δεν λειτουργεί για πολύ καιρό και σύντομα θα βιώσετε ένα απότομα ξύπνημα που φέρνει απογοήτευση. Η απογοήτευση στη φάση αυτή είναι καλό πράγμα.

 Σημαίνει ότι διαλύεται η πλάνη. Σε αυτή την περίπτωση θα σας γυρίσει στο παρόν της ζωής σας στο υλικό επίπεδο και θα ανακαλύψετε ότι ο φυσικός κόσμος υπάρχει μέσα στον πνευματικό κόσμο, και όχι έξω από αυτόν.

 Το κλειδί για τη βίωση του πνευματικού κόσμου είναι η φόρτιση του έκτου επιπέδου.

 Ένας τρόπος είναι ο διαλογισμός. Όπως το να κάθεστε ήρεμα για πέντε ή δέκα λεπτά την ημέρα και να εστιάζετε την προσοχή σας σε ένα αντικείμενο, σε ένα λουλούδι ή στη φλόγα ενός κεριού. Άλλος τρόπος είναι να επαναλαμβάνετε έναν ήχο ή ένα μάντρα χωρίς εμφανή έννοια.





7.       ΒΡΑΧΜΑΝΙΚΟ, ΜΑΣ ΣΥΝΔΕΕΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ, ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΜΕ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ. (ΛΟΓΟΪΚΟ ΣΩΜΑ)

 Όταν το έβδομο επίπεδο είναι υγιές, αποτελείται από πανέμορφες, εξαιρετικά ισχυρές χρυσές γραμμές ενέργειας που σπινθηρίζουν σε πολύ υψηλή συχνότητα. Είναι συνυφασμένες ώστε να διαμορφώνουν όλα τα υλικά συστατικά του σώματος. Προβάλουν έξω από το σώμα σας σε απόσταση περίπου ενός μέτρου. Στην απόσταση αυτή, το έβδομο επίπεδο παίρνει την μορφή ενός χρυσού αυγού που περιβάλλει και προστατεύει οτιδήποτε βρίσκεται μέσα του.

Το εξωτερικό περίβλημα αυτού του αυγού είναι παχύτερο και ισχυρότερο σαν κέλυφος. Ρυθμίζει τη σωστή ροή ενέργειας έξω από ολόκληρη την αύρα προς τον πέραν αυτής χώρο, παρεμποδίζει τη διαρροή ενέργειας εκτός του πεδίου, καθώς και τη διείσδυση ανθυγιεινών ενεργειών από το περιβάλλον.


Το έβδομο επίπεδο χρησιμεύει στο να συγκρατεί ολόκληρο το πεδίο σε ενιαίο σύνολο. Οι χρυσές κλωστές φωτός του έβδομου επιπέδου υπάρχουν επίσης μέσα και γύρω από το κάθε τι. Κρατούν τα πάντα ενωμένα, είτε πρόκειται για τα κύτταρα ενός οργάνου, είτε για ένα σώμα, μια ομάδα ανθρώπων, είτε για ολόκληρο τον κόσμο.

 Το έβδομο επίπεδο είναι το επίπεδο του Θείου Νου. Όταν είναι υγιές και εμείς φέρουμε την επίγνωση μας σε αυτό, βιώνουμε το θείο νου μέσα μας και εισερχόμαστε στον κόσμο του πεδίου του συμπαντικού θείου νου. Εδώ αντιλαμβανόμαστε και κατανοούμε ότι αποτελούμε μέρος του μεγάλου προτύπου της ζωής. Το βίωμα αυτής της συμπαντικής αλήθειας μας κάνει να αισθανόμαστε πολύ ασφαλείς. Εδώ γνωρίζουμε την τελειότητα μέσα στις ατέλειες μας.

 Σε αυτό το επίπεδο, μπορούμε με την Ανώτερη Αισθητική Αντίληψη, να προσεγγίσουμε τον συμπαντικό νου για πληροφορίες πέρα από αυτές που είμαστε σε θέση να παίρνουμε με τις κοινές αισθήσεις μας. Αν είναι δυνατό, φορτισμένο και υγιές τότε οι δύο σημαντικότερες ικανότητές σας θα είναι, να έχετε δημιουργικές ιδέες και να αντιλαμβάνεστε καθαρά ευρύτερες απόψεις σχετικά με την ύπαρξη, τον κόσμο και τη φύση του. Θα δημιουργείτε νέες ιδέες και θα ξέρετε με ποιο τρόπο ταιριάζουν με το συμπαντικό πρότυπο ιδεών καθώς και με ποιο τρόπο ταιριάζετε εσείς σε αυτό το πρότυπο. Θα έχετε μια έντονη και σαφή κατανόηση του Θεού. Η κατανόησή σας θα είναι ισχυρή και ολοκληρωμένη και ίσως σας οδηγήσει να γίνετε δάσκαλος ευρύτερων, περίπλοκων θεμάτων.

Αν δεν είναι ισχυρά ανεπτυγμένο, δεν θα έχετε πολλές και δημιουργικές ιδέες ούτε καλή αίσθηση του ευρύτερου προτύπου της ζωής. Ίσως να βιώνετε τα πάντα ως μη συνδεόμενα και να πιστεύετε ότι το σύμπαν είναι τυχαίο και χαοτικό από τη φύση του. Αν δεν είναι υγιές, οι χρυσές γραμμές θα είναι θαμπές και ασθενικές. Δεν θα διατηρούν τη μορφή τους και θα είναι πιο λεπτές σε μερικά σημεία. Ίσως ακόμα να είναι σχισμένες , επιτρέποντας την ενέργεια να ρέει έξω από το σύστημα.


Πηγή

Alobar's Place




Read more »